נדל"ן ותשתיות

בית החולים הנשכח בישראל בדרך למהפכה: זה השדרוג שיעבור

הרחבת בית החולים ברזילי: התוכנית השאפתנית משתרעת על שטח של כ-240 דונם ומציעה תוספת בינוי מרשימה של כ-500,000 מ"ר, ההרחבה כוללת הקמת מבנים חדשים ושדרוג המחלקות הקיימות, עם דגש על מרכזים מתמחים כגון רפואה פנימית, מרכז לב, מרכז מוח, אונקולוגיה, כירורגיה, רפואת נשים וילדים, שיקום ומחקר רפואי
מערכת ice | 
בית החולים ברזילי (צילום ויקיפדיה)
בית החולים ברזילי באשקלון עומד בפני מהפכה של ממש, עם אישור תוכנית הרחבה מאסיבית על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום. התוכנית, שיזמו רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבריאות, נועדה להתאים את המרכז הרפואי לצרכי האוכלוסייה הגדלה, עם תחזית ל-14.5 מיליון תושבים בישראל עד שנת 2045. ההרחבה המתוכננת תהפוך את ברזילי ל"מרכז על רפואי", המשלב שירותים רפואיים מתקדמים עם מחקר, חינוך ופיתוח.
התוכנית השאפתנית משתרעת על שטח של כ-240 דונם ומציעה תוספת בינוי מרשימה של כ-500,000 מ"ר, פי חמישה מהשטח הבנוי הנוכחי. ההרחבה כוללת הקמת מבנים חדשים ושדרוג המחלקות הקיימות, עם דגש על מרכזים מתמחים כגון רפואה פנימית, מרכז לב, מרכז מוח, אונקולוגיה, כירורגיה, רפואת נשים וילדים, שיקום ומחקר רפואי. חדשנות תכנונית מתבטאת גם בתכנון מעברים תת-קרקעיים ועל-קרקעיים, המבטיחים קישוריות יעילה ובטוחה בין כל חלקי בית החולים.

מעבר לשירותים הרפואיים, התוכנית מייצרת מרחב אורבני חדש עם חזית ציבורית-מסחרית. זו תכלול משרדים רפואיים, מכוני מחקר, תעשיות רפואיות, מעונות לסטודנטים וסגל רפואי, מלונית ושטחי מסחר. שילוב זה נועד ליצור סביבה דינמית המשרתת לא רק את באי בית החולים, אלא גם את הקהילה הרחבה יותר, ומחזקת את הקשר בין הרפואה, המחקר והאקדמיה.
חלק מרכזי בתוכנית הוא שדרוג יכולות החירום של בית החולים, עם הקמת שני מנחתי מסוקים חדשים. מנחת קרקעי יוקם בסמוך לשער הכניסה, ומנחת נוסף על גג אחד המבנים העתידיים. שדרוג זה ישפר משמעותית את יכולת בית החולים להתמודד עם מצבי חירום ולספק טיפול מהיר ויעיל.
תגובות המעורבים בפרויקט משקפות את חשיבותו האסטרטגית. ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, מדגיש את מחויבות הרשות לקידום תכנון יעיל ומתקדם של מוסדות בריאות, בעוד מיכל מריל, מתכננת מחוז דרום במינהל התכנון, מציינת את חשיבות חיזוק מערכת הבריאות בישראל, במיוחד באזור הדרום. הרחבת בית החולים ברזילי מסמנת נקודת מפנה בפיתוח שירותי הבריאות באזור, ומבטיחה לשפר משמעותית את איכות הטיפול הרפואי לתושבי הדרום ומעבר לו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה