רכב
כך הצליח נהג לסובב את עיריית ירושלים בתחכום ולמחוק שליש חוב
הוא לא התרגש מקנסות, רק דרש להישפט שוב ושוב – עד שהמערכת המשפטית קרסה תחת העומס. מאות תיקים, אין ספור דיונים, וחוב עתק שנסגר בסכום נמוך בהרבה. איך זה נגמר?

לא משנה כמה דוחות קיבל – הוא מעולם לא שילם. בכל פעם שפקחי עיריית ירושלים השאירו לו הודעת קנס על שמשת הרכב, הנהג בחר בדרך אחת בלבד: דרישה עיקשת להישפט. עם הזמן, אותה שיטה חזרה על עצמה מאות פעמים – עד שהמערכת כולה כמעט קרסה.
לפי הדיווח של מיינט, במהלך 2023, כבר הורשע הנהג בשישה מקרים ונקנס, אך גם זה לא גרם לו לשנות מסלול. בכל פעם שהוגש נגדו דוח, הוא בחר לדרוש דיון משפטי – מהלך שדרש משאבים בלתי נתפסים מצד מחלקת הייעוץ המשפטי בעירייה ומבית המשפט לעניינים מקומיים. כל תיק נידון בנפרד, מול שופט אחר, בתאריכים שונים – והתוצאה: עומס כבד, בלבול וייאוש.
העירייה נאלצה להתמודד עם סבך של הליכים שכללו מאות בקשות להישפט, שכל אחת מהן חייבה הכנה, דיון, ולעיתים גם הופעות של עדים. בסופו של דבר, עם חוב מצטבר של 140 אלף שקל – הוחלט בעירייה לסיים את הסאגה בהסכם טיעון.
לפי ההבנות שנחתמו, הנהג ישלם 100 אלף שקל בפריסה של 20 תשלומים חודשיים – 5,000 שקל בכל פעם. מעניין לציין: למרות שהחוב עמד במקור על 140 אלף שקל, אילו היו מתווספות ריביות והצמדות, הסכום היה עלול לטפס עוד הרבה יותר.
בית המשפט קיבל את ההסדר, שכלל גם ביטול של שישה פסקי דין קודמים נגד הנהג – מהלך נדיר, שהוסבר בפסק הדין כהחלטה שנובעת משיקולי חיסכון במשאבים וזמן שיפוטי יקר. בין היתר, נקבע כי "ההסכם אינו חורג באופן קיצוני מהמבחנים שנקבעו בפסיקה העליונה באשר להתערבות בהסדרי טיעון".
עוד ב-
מעיריית ירושלים מסרו בתגובה למיינט: "הצטברות הדוחות נבעה ממעשים חוזרים ונשנים של נהג יחיד, שפעל בניגוד לחוק. טרם החתימה על ההסכם, נבחנה כל ראיה וכל נסיבה, והוסכם על מתווה שמאזן בין אינטרס ציבורי לבין יעילות מערכתית ואכיפה ראויה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.ממש הצליח לו… ישלם 100,000 שקל קנס! (ל"ת)ניצחון פירוס 04/2025/15הגב לתגובה זו0 0סגור