בריאות

משרד הבריאות מזהיר מאכילת הפרי האהוב: "עלול לגרום למחלה"

משרד הבריאות מזהיר כי התגלו במספר תפוחים חיידקי e.coli שעלולים לגרום לתחלואת מעיים קשה ולעיתים לפגיעה כלייתית וממשיך לבצע בדיקה למקור הזיהום וככל שיתגלה המקור - המשרד יעדכן את הציבור.  ככלל, על מנת להמנע מתחלואה אפשרית יש להקפיד על שטיפת פירות וירקות במים (אין צורך לשטוף בסבון).
מערכת ice | 
פירות וירקות (צילום shutterstock)
אוכלים תפוחים? כדאי שתשימו לב. משרד הבריאות מעדכן כי בבדיקות שערך המשרד, בעקבות מספר מקרי תחלואה, התגלו במספר תפוחים חיידקי e.coli שעלולים לגרום לתחלואת מעיים קשה ולעיתים לפגיעה כלייתית. 
המשרד ממשיך לבצע בדיקה למקור הזיהום וככל שיתגלה המקור - המשרד יעדכן את הציבור.  ככלל, על מנת להמנע מתחלואה אפשרית יש להקפיד על שטיפת פירות וירקות במים (אין צורך לשטוף בסבון).

אגב, לקראת ראש השנה וחגי תשרי מוסר ירון בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל כי בחגי תשרי צפוי שפע תפוח ורמון לשולחן החג, זאת למרות הסירוגיות המסתמנת במטעי הפרי. עקב החורף האחרון שאופיין בטמפרטורות גבוהות, כמות משקעים ממוצעת וחוסר במנות קור ההכרחיות לעצי הפרי הנשירים, הפרי העונה מובחר, יפה וטעים במיוחד.
יבול התפוחים הארצי יעמוד השנה על 105 אלף טון, לעומת 110 אלף טון אשתקד. בימים לפני ראש השנה מזנק הביקוש לתפוחים ב-50% לעומת הממוצע. במהלך ראש השנה נצרכים 15 אלף טון תפוחים. כאשר הצריכה הממוצעת לנפש בישראל עומדת על 16 ק"ג בשנה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה