השוק
נמל אשדוד תחת מתקפה: "נזק של מיליארדים ליבוא וליצוא"
נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין תקף את יו"ר הנמל שאול שניידר. "זמן ההמתנה לפריקת מכולות, מטען כללי וצובר עלה מאז שנת 2017 מ-8.8 שעות ל-17.3 שעות". לדבריו, נתונים אלו מחייבים את צוות ההנהלה לשינוי תפקודי כולל: "שישאיר את שאלת המדיניות הלאומית בכל הקשור ליחסינו עם סין העממית לרשויות המוסמכות לכך"
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, השיב היום (ראשון) להצהרותיו של שאול שניידר, יו"ר נמל אשדוד, בעניין תפעול נמל המפרץ: "אני הייתי מציע למר שניידר שיקרא מחדש את דו"ח מבקר המדינה על נמל אשדוד, שכן על פי דו"ח המבקר, נמל אשדוד לא עומד בתחרות בינלאומית".
לדברי לין, "זמן ההמתנה לפריקת מכולות, מטען כללי וצובר עלה מאז שנת 2017 מ-8.8 שעות ל-17.3 שעות. ובהמשך, פרוט של מספר בעיות תפעוליות וההשפעה השלילית על כלכלת ישראל כולה אשר מוערך ב-5.1 מיליארד שקל נזק ליצוא ו-8.1 מיליארד שקל נזק ליבוא".
לין מבהיר כי אין הוא מביע את דעתו הפרטית. "אלו נתונים שעליהם החליט מבקר המדינה. פירוט נתונים אלה מחייב את צוות ההנהלה של נמל אשדוד, ובעיקר את היו"ר, לחשיבה מאוד יסודית ושינוי תפקודי כולל. אבל במקום לעשות זאת ולפתור את הבעיות של הנמל עצמו, מציע יו"ר הנמל להסיג אחורה את תפקוד נמלי ישראל ב-20 או 30 שנה".
הבה נפסיק לבנות תילי תילים של שטויות על גב של סטייה במערכת המיסוי. מס על משכית דיבידנט אינו צריך להיות יותר מ 25% נורמטיבית. אין צורך להפחיתו לתקופה קצובה ואין צורך לבנות חקיקה שתחייב בעלי חברות פרטיות למשוך דיבידנט. ירידה לרמה של 25% אינה הטבת מס.
— Uriel Lynn אוריאל לין (@Uriel_Lynn) January 21, 2024
ראו מאמרי בנושא כפי שפורסם…
לאור ניסיונו רב השנים אומר לין כי: "נמל המפרץ בחיפה, נמל SIPG, בבעלות סינית הוא אחד מנמלי הים היעילים ביותר והמשוכללים ביותר שיש היום לישראל. אנחנו צריכים לדעת להעריך את העובדה שנמל זה הוקם בבעלות של חברה סינית. יש לו תרומה גדולה לייעול כל ההליכים של פריקה וטעינה של מכולות. ומה שצריך היום לעשות משרד התחבורה זה להרחיב את סמכותו לטפל גם בפריקה וטעינה של מטען כללי; מה שאין ספק שיתרום רבות ליעילות הכוללת של נמלי הים שלנו".
לסיכום אומר לין כי: "אני הייתי מציע למר שניידר, במקום לדבר מנקודת ראות אינטרסנטית, החורגת הרבה מעבר לתפקידו, שישאיר את שאלת המדיניות הלאומית שלנו בכל הקשור למערכת יחסינו עם סין העממית לרשויות המוסמכות לכך, ולא ייצא בפרסום פומבי שאמור להטיל כתם או פקפוק איזה שהוא במערכת היחסים של ישראל עם סין העממית. לישראל אינטרס אמת לפתח את יחסינו עם סין העממית ולא להיכנס איתה לעימות. אם מדיניות סין העממית שגויה, הבה נשאיר למשרד החוץ לטפל בנושא זה בדרך של הסברה וגישה ידידותית".
יו"ר ועד תפעול נמל אשדוד, מישל ביטטון הגיב ללין ואמר: "חבל שאוריאל לין לא זוכר את העבר הלא רחוק של רציף 21. רציף 21 להזכירך אורכו 850 מטר, העמיקו את הרציף לאונייות גדולות, לכן המספרים שציין כביכול ה״פגיעה״ נבעה מהסיבה שציינתי. בניית הרכבת הקלה לא פגעה ? פגעה. מישהו זוכר מה הייתה הפגיעה?"
"כולם נהנים היום מהחלטה אמיצה של המדינה וכנ"ל רציף 21 בנמל אשדוד, נכנסות אונייות גדולות, מסוע גריעינים שהקצב המהיר שלו לא יכולים להכיל את הכמות בממגורות. החלטה דאז קיום מוכיחה שההחלטה האמיצה הייתה נכונה למרות שאיבדנו לקוחות ושמח שהם חוזרים בגדול עם אונייות גדולות. לגביי דוח מבקר המדינה, הצעתי בזמנו גם למבקר המדינה להגיע לסיור בנמל, אשמח שגם כבודו יגיע לראות את הנמל עובד סביב השעון ומשתפר מיום ליום לתת שירות יותר טוב מיום לפני". הוסיף ביטון.
מישל ביטון. צילום: פבל
עוד ב-
לסיום, אמר: "עובדי נמל אשדוד הוכיחו שהם עומדים באתגרים, הכי גדולים שיש והיו לא מעט כאלו בקורונה עבדנו כאילו אין קורונה. עובדים עבדו עם סרבלים של בתי חולים במלחמה אזעקות כול מספר דקות, מנופאי שרואה יירוטים מעל הראש ועדיין ממשיך לעבוד, עובדים שמסתתרים בתוך האונייה בתוך גלילי פח, מזג אוויר שגם לא מצליח לעצור אותם. המלחמה הנוכחית רק מחזקת את דעתו של היו"ר מדינת ישראל צריכה לסמוך רק על עצמה, ובטח לא לתת פרנסה למי שתומך באויבנו. בהזדמנות זו רוצה להודות ללקוחות שממשיכים לפקוד את הנמל שיודעים שיש להם על מי לסמוך".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(12):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
12.בצע כסףיניב 01/2024/23הגב לתגובה זו0 0נו באמת למה לשקר ? המדינה גרמה לזה לא להאשים את נמל אשדוד. מכולות : יש רציף חדש בשם 21 ובו יש מנופים סיניים חדשים ואיתם באים התקלות ברוב המשמרות יש תקלות מנופים נוסיף את הגובה העצום והמיותר שלהם והנה לכם תפוקות נמוכות , לצורך העניין אם פריקת המכולות תבוצע כמו בעבר רק ברציף 23 התפוקות יעלו בחזרה . תפזורת גרעינים , חיטה וכו' נמל אשדוד היחיד שנחלב על ידי המשרד לאיכות הסביבה יש עקיפה בררנית ניידות ברציפים באופן קבוע עוצרות את העבודה בגלל אבק דבר שלא קורה בנמל חיפה ובאף נמל אחר בעולם , מצאו סיבה לחלוב את הנמל , והנמל מנגד מביא מכשירים ירוקים לפריקה שוב נחשתם נכון ים טכנולוגיה ים של תקלות והנה לכם שוב תפוקות נמוכות . מטענים כללים : אם היבואנים ימשיכו להביא אוניות עתיקות וידחפו בפנים סחורות בצורה שמסכנת חיים בגלל בצע כסף הפריקה תהיה איטית אם הם ישלחו אוניות שהסחורה בהם מסודרת כמו שמקובל בעולם האוניות יפרקו בחצי מהזמן . מילים יפות אבל מי שנמצא בשטח יודע את האמת אז מספיק עם השקרים בבקשה .סגור
-
11.הבבונים של הליכוד בנמל אסופה של פרזטים (ל"ת)מקסים 01/2024/23הגב לתגובה זו0 0סגור
-
10.היבואנים שקרנים אין דקה היום של המתנה בנמל אשדודמישל אביט.. 01/2024/23הגב לתגובה זו1 1היבואנים שקרנים אני לא יודע מאיפה הם מביאים את הסיפורים היום אין דקה אחת על אשדוד הנמל עובד במלחמה בגשם בהכל היבואנים קשה להם להביא סחורות ממקומות בגלל המלחמה אוניות לא באות בגלל המלחמה פוחדות לקבל טילים ובצדק ואין שום קשר לנמל אשדוד כל הפורי ילין וכל אלה זה אנשים שממנים אותם טייקונים לעשות רעש שמנסים לגנוב את נמל אשדוד אליהם בכל מיני תירוצים כאלה ואחרים כדי להצדיק הפרטה ובעצם שהם יקנו אותו לעצמם יגנבו אותו מהידיים של הציבור ואז הכל יהיה טוב זה נקרא פוליטיקה ואסור לתת לה עסקנים האלה לגנוב מהציבור את הנכס הרווחי ביותר שמכניס לקופה הציבורית ים כסף מידי שנה שלהזכירכם אם הוא לא יהיה מי שיצטרך להשלים את הפער אז הציבור אז כדאי לציבור להירגע יש לכם נכס שמכניס כסף אל תתנו לי יד לכל מיני פוליטיקאים של טייקונים שמנסים בתירוצים כאלה ואחרים להפריט את הנמל להזכירכם כדי לקחת אותו לעצמוסגור
-
9.איפה שיש יד של ההסתדרותאזרח 01/2024/22הגב לתגובה זו3 0תמצאו מערכת מורעבת ולא מתפקדת ואחד שלוקח שכר של עשרה ולא עושה כלוםסגור
-
8.פוליטיקאים שודדים . מינויים פוליטיים של רגב והחברים. ככ (ל"ת)דני ורצקי 01/2024/21הגב לתגובה זו1 0סגור
- טען עוד
-
7.אוריאל לין חצוף ואנטיפט (ל"ת)טל 01/2024/21הגב לתגובה זו2 1סגור
-
6.מדינת חלםאבי 01/2024/21הגב לתגובה זו1 0קודם כל זמן הפריקה עלה כי האוניות גדולות יותר. דבר שני רק במדינת ישראל יכולים להקים נמל לאויבת שלנו... מדינה של טיפשיםסגור
-
5.תהיו נורמלייםאורית 01/2024/21הגב לתגובה זו0 0המדינה הזו נעה מסוציאליזם קיצוני לקפיטליזם קיצוני מהר מדי. צריך להגביל את הכח של ועדי העובדים כמו גם את הכח של השוק החופשי. אי אפשר שזכויות העובדים יחנקו את הכלכלה וגם אי אפשר למכור את המדינה למדינה תומכת חמס מטעמי התייעלות. צריך קצת איזון.סגור
-
4.ניהול נמל אשדוד הוא כישלון מתמשך. (ל"ת)Raffi 01/2024/21הגב לתגובה זו2 1סגור
-
3.רק בגלל הועד12 01/2024/21הגב לתגובה זו1 1הוסיפו 12 אחוז לפרמיהסגור
-
2.די לסנגר על האויביםאביהו 01/2024/21הגב לתגובה זו7 2אנחנו במלחמה מר לין היקר אינטרס משותף לכולנו לחבק את מה שנותר למדינת ישראל בידים ישראליות וזה את נמל אשדוד הישן והגדול במדינה ואת צים שהסינים יקחו את הנמל שלהם ויפלו איתו ליםסגור
-
1.לפטר את הוועדים ואז הנמל הסיני יפסיק עם המשחקים (ל"ת)ישראל סיני 01/2024/21הגב לתגובה זו7 1סגור