בארץ

רשות הספנות והנמלים נגד נמל אשדוד: "עלול להזיק למאמצי המלחמה"

לאחר שיו"ר נמל אשדוד דרש ממנו לשלול את "כתב ההסמכה של הנמל הסיני עד לסיום המלחמה", מנהל רשות הספנות והנמלים, צדוק רדקר מגיב לדבריו: "הופתענו לקבל את מכתבך הכולל מידע שאינו מדויק עד כדי שגוי"
מערכת ice | 
נמל אשדוד (צילום דוברות נמל אשדוד)
על רקע פניית יו"ר נמל אשדוד, שאול שניידר, שכלל בין היתר את הדרישה לשלול את "כתב ההסמכה של הנמל הסיני עד לסיום המלחמה", מנהל רשות הספנות והנמלים, צדוק רדקר הגיב לדרישותיו ותקף: "הופתענו לקבל את מכתבך הכולל מידע שאינו מדויק עד כדי שגוי, כתוב בצורה מגמתית, עלול להביא להטעיית הציבור ולגרום לפגיעה קשה בסחר הימי של ישראל".
בהמשך הדברים, רדקר מתח ביקורת על פניית יו"ר נמל אשדוד, שאול שניידר וכתב כי המכתב ששיגר אליו "פוגע ביחסי החוץ של ישראל ואף עלול להזיק למאמצי המלחמה. מכתבך משקף חוסר בקיאות בענף ואנו רואים בחומרה רבה את עצם כתיבתו, כל שכן את הפצתו, לרבות הדרך בה הוא נעשה".

כאמור, במכתב ששיגר שניידר אל רדקר, צוין כי יש לפסול את "כתב ההסמכה של הנמל הסיני עד לסיום המלחמה, והפסקת השתתפות נציגו בהערכות מצב רגישות". לטענת שניידר, יש לפעול כנגד מדינות "ציר הרשע"; סין, רוסיה ואיראן בשל העובדה כי מדינות אלו נחשבות לאויבות של ישראל וכי אלו פועלות בגזרות שונות בכדי לפגוע בחוסנה של המדינה. שניידר התייחס לסין, וציין כי היא "מפעילה חרם סחורות על ישראל באמצעות הוראה ישירה לחברות הספנות קוסקו ואואוסיאל להפסיק לפקוד את נמלי המדינה".
כידוע, בין תפקידיה החשובים, רשות הספנות והנמלים מפקחת על פעילות הספנות הישראלית וענף הנמלים הישראלי. מתחילת המלחמה, דווח כי החשש למעורבות של חברות סיניות בנמלים, תשתיות ובתחבורה, החל לעלות בין היתר בשל הפסקת הפעילות של חברת "קוסקו" הסינית בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה