תיירות

רשות הספנות והנמלים חושפת: זה הנמל המצטיין ב-2023

רשות הספנות והנמלים פרסמה השבוע את מדדי רמת השירות בנמלי ישראל לשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2023, מנתונים אלה עולה כי נמל חיפה מוביל ברוב הפרמטרים ומציג שיפור משמעותי ומתמשך ברמת השירות
מערכת ice | 
נמל חיפה (צילום ליאור פתאל)
רשות הספנות והנמלים (רספ"ן) במשרד התחבורה פרסמה השבוע את מדדי רמת השירות בנמלי ישראל לשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2023. מהנתונים עולה כי נמל חיפה מוביל ברוב מוחלט של הפרמטרים ומציג שיפור מתמשך ומשמעותי ברמת השירות.  
מבחינת מדדי השירות מציגה נמל חיפה שיפור ביחס לתקופה טרום ההפרטה, וביחס לשאר הנמלים בישראל. בנוסף בנמל חיפה עברו בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2023 כ- 16,343 אלפי טונות מטען המהווים 35 אחוז מסך המטענים בישראל בתקופה זו. בנמל אשדוד עברו 15,740 טונות מטען, בנמל המפרץ עברו 7,159 אלפי טונות מטען,  נמל דרום עם 3,547 טונות מטען, מספנות ישראל עם 2,836 טונות מטען ונמל אילת 1,425 טונות מטען. 
זמן שהייה ממוצע של אוניית מכולות בנמל חיפה (הזמן מתחילת העבודה על האונייה ועד סיומה) הוא הקצר ביותר ועומד על 22 שעות בתקופה המדוברת ומשקף שיפור בשירות לעומת 29 שעות שהייה בשנת 2022. זמן השהייה הממוצע בנמל המפרץ הוא 37 שעות, בנמל אשדוד 39 שעות ובנמל הדרום 58 שעות. 
מבחינת זמן ההמתנה, נרשם שיפור משמעותי מהגעת האונייה  לאזור הנמל ועד תחילת העבודה. זמן ההמתנה הממוצע עמד עמד בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2023 על 4.1 שעות, זאת בהשוואה ל-7.2 שעות בממוצע ב-2022, ירידה של כמעט 40%.
שיפור נוסף נרשם בתפוקת העבודה, קרי בכמות המכולות שעובדי הנמל פורקים או טוענים בשעה. הנמל מסיים את שלושת הרבעים הראשונים של 2023 עם 49.8 מכולות שנפרקו/נטענו בממוצע בשעה (לעומת 46.9 ו-46.6 בשעה בשנים 2022 ו-2021 בהתאמה). בשני מדדים אלה נמל חיפה מציג את התוצאות הטובות בישראל על פי נתוני משרד התחבורה.
בנמל חיפה ביקרו במצטבר 313 אוניות מטען בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2023 כאשר בנמל אשדוד ביקרו 195 אוניות מטען, בנמל המפרץ 111 אוניות מטען ובנמל אילת 50 אוניות מטען. בכלל הנמלים רואים ירידה במספר אוניות המטען שהגיעו ביחס לשנת 2022. 
זמן שהייה של אוניית מטען כללי בנמל חיפה הוא הקצר ביותר מכל הנמלים ועומד בתקופה זו על 92.5 שעות - זאת לעומת 125.3 בשנת 2022. נמל המפרץ עומד על 141.5 שעות של זמן שהייה, נמל אשדוד על 146.6 שעות שהייה ונמל הדרום על 133.1 שעות שהייה.
זמן ההמתנה הממוצע של אוניות מטען כללי עד כניסתן לעבודה ירד כאשר נמל חיפה מוביל עם 36.5 שעות המתנה בשלושת הרבעים הראשונים של שנת 2023, זאת לעומת 61.5 בשנת 2022 ו-98.3 בשנת 2021. בתפוקה ממוצעת לשעת שהיית אוניית מטען כללי עלה נמל חיפה משינוע 18.5 טון בממוצע בשנת 2021 ו-26.7 טון בשנת 2022 לשינוע של 37.4 טונות בשעה לתקופה המדוברת.  
מבחינת זמן המתנה ממוצע: בנמל חיפה מחכים הכי מעט זמן 4.1 שעות, נמל אשדוד במקום השני עם 11.6 שעות, במקום השלישי נמצא נמל המפרץ עם 13.2 שעות, מקום רביעי נמל הדרום עם 14.8 שעות
מבחינת תפוקה ממוצעת לשעת עבודה של אוניית מכולה: נמל חיפה עם 49.8 מכולות במקום הראשון, נמל המפרץ עם 41.8 מכולות במקום השני, נמל אשדוד במקום השלישי עם 35 מכולות, וגם כאן נמל הדרום מדורג אחרון עם 26 מכולות.
 
מבחינת זמן המתנה ממוצע של אוניית מטען כללי: נמל חיפה ראשון עם 20.4 שעות, נמל אשדוד במקום השני עם 85.3 שעות, במקום השלישי נמל המפרץ עם 119.9 שעות ונמל הדרום במקום האחרון עם 167.7 שעות
מבחינת תפוקה ממוצעת לשעת שהייה של אוניית מטען כללי: נמל חיפה גם כאן ראשון עם 37.4 טון, נמל אשדוד במקום השני עם 26.7 טון, נמל המפרץ שלישי עם 23.7 טון ונמל הדרום ממוקם במקום האחרון עם 15 טון בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה