השוק

בנק לאומי חושף: אלו הענפים שנקלעו לקושי כלכלי בשנת 2023

ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון, חשפו את ההתפתחויות המקרו כלכליות בשוק הישראלי. על פי הנתונים, חל שיפור במדדים הכלליים אך ניכרת חולשה בענפי המלונאות והבינוי

מערכת ice | 
גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי (צילום אורן דאי, פלאש 90, Magma Images)
ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג ריביות בלאומי שוקי הון, הציגו היום (ראשון) את הסקירה השבועית של ההתפתחויות המקרו כלכליות ושוקי הריביות ואיגרות החוב.
 על פי הנתונים,  צוין כי בנק ישראל לא התערב במהלך חודש דצמבר במסחר במט"ח.  עד כה, בנק ישראל הצליח למכור כ- 8.5 מיליארד דולר בלבד מתוך מסגרת של 30 מיליארד דולר שהכריז בראשית המלחמה.
על פי הכלכלנים של בנק לאומי, מדובר בהיחלשות נוספת של השקל, אם תתרחש בצורה חדה, תביא להתערבות מחודשת של בנק ישראל במסחר במט"ח. על פי סקר הערכת המגמות בעסקים בחודש דצמבר האחרון, נמצא כי חל שיפור רוחבי במדדים הכלליים, אך ניכרת חולשה בענפי המלונאות והבינוי.
לצד נתונים אלו, הדגישו הכלכלנים של בנק לאומי כי ענף הבינוי צפוי להתמודד עם מגבלות פעילות שעשויות להכביד במידה ניכרת על נתוני התוצר של הרביע האחרון של 2023, זאת על רקע ירידה חדה מאוד בהשקעות בבנייה למגורים ברביע הרביעי של השנה.
נוסף על כל אלו, על פי הנתונים, גם ענף התיירות מתמודד עם מכה קשה. הסקירה השבועית הציגה ירידה בתנועת התיירות הנכנסת לישראל ובזו היוצאת צפויה לתמוך בעודף בחשבון השירותים במאזן התשלומים.
בגזרת האג"ח הממשלתי, ממליצים הכלכלנים של בנק לאומי על מח"מ בינוני (משך חיים ממוצע). עוד הודגש כי תשואות המק"מ (סוג של איגרות חוב ממשלתית), מגלמות עוד ארבע הורדות ריבית במהלך השנה הקרובה. עוד נמצא מטעמם: "נראה שתסריט מותנה בירידה בסביבת האינפלציה, זאת לצד מדיניות פיסקלית אחראית של הממשלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה