השוק

אהרון פרנקל רוכש 12% מאלוני חץ: סימן להתחזקות או סיכון משמעותי?

אהרון פרנקל רוכש 12% מאלוני חץ, הצטרפות לשליטה עם נתן חץ. העסקה בסך 680 מיליון שקל משקפת את הרצון לשתף פעולה בזמן שהחברה מתמודדת עם ירידה משמעותית בשווי בשנים האחרונות
מערכת ice | 
אהרון פרנקל (צילום ויקיפדיה)
איש העסקים אהרון פרנקל רכש כ-12% ממניות חברת אלוני חץ, בהשקעה של 680 מיליון שקל, והצטרף לשליטה של נתן חץ בחברה, לפי פרסום בכלכליסט. בעקבות העסקה, פרנקל וחץ יחזיקו באחזקות שוות, כל אחד עם 12%, ללא הסכם שליטה. נתן חץ, המייסד של אלוני חץ, מחזיק גם באחזקות בחברות נוספות, כמו אמות ואנרג'יקס, עם השקעות בבריטניה ובארה"ב.
אלוני חץ חוותה ירידה משמעותית בשווי שלה, שהלך מכ-10.5 מיליארד שקל בתחילת 2022 לכ-5.5 מיליארד שקל כיום. ירידת השווי נגרמה בין השאר מעליית הריבית הגלובלית, שהשפיעה לרעה על ביצועי החברה, והובילה למחיקות של כ-4 מיליארד שקל משווי נכסיה בשנים האחרונות.
פרנקל, אשר רשם רווחים ניכרים מהשקעות קודמות, ראה באלוני חץ הזדמנות אטרקטיבית. העסקה מציינת את רצונו של חץ לשתף פעולה עם פרנקל, שהינו שותף מוערך, בזמן שהחברה זוהתה כיעד פוטנציאלי להשתלטות.

למרות הקשיים הכלכליים, חץ ימשיך לנהל את החברה ביד רמה, ואולי בעתיד ייתכנו שינויים באחזקותיו. העסקה מבטאת את השפעת השוק על אסטרטגיות ההשקעה של אנשי העסקים והדרכים בהן הם מגיבים לאתגרים כלכליים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה