השוק

אהרון פרנקל בהשקעת ענק: מסתער על מאגר תמר במיליארד שקל

איש העסקים אהרון פרנקל הופך להיות אחד מהמשקיעים הפרטיים הגדולים בעולם הגז הישראלי; ל-ice נודע כי פרנקל השלים כעת השקעת ענק נוספת במאגר תמר ויעלה להחזקה של 14.5% במאגר בעסקה בהיקף של מיליארד שקל
ניצן כהן |  1
אהרון פרנקל (צילום ויקיפדיה)
איש העסקים אהרון פרנקל אינו מוותר כל כך מהר על השליטה במאגר הגז הטבעי תמר. בשעה האחרונה השלים פרנקל רכישת חבילת מניות בהיקף כספי כולל של כמיליארד שקל במאגר והוא יעלה להחזקה של 14.5%. במסגרת העסקה ירכוש פרנקל את חבילת המניות מקרן ההשקעות תש"י. פרנקל למעשה רוכש 3.5% ממניות אוורסט מהמאגר ועולה מהחזקה של 11% במאגר להחזקה של 14.5%, ב-266 מיליון דולר.
נזכיר כי מאגר תמר משועבד כולו לחברת החשמל הישראלי וזה אומר שהגז שנמכר מהמאגר נמכר במחירים נמוכים יחסית למחירים שניתן לגבות אם מייצאים את הגז למצרים או ירדן. בתקופה האחרונה מנסים בעלי השליטה במאגר לקבל היתרים לייצא יותר גז ובכך להגדיל את הרווחיות שלהם אבל מדובר בתהליך לא פשוט כלל ועיקר.
במסגרת מתווה הגז מאגר תמר יועד לשוק המקומי ואילו מאגר לוויתן שבבעלות ניומד אנרג'י מיועד למכירה ללקוחות בשוק החופשי ומכאן הרווחיות הגבוהה ממאגר לוויתן ביחס למאגר תמר. כך או אחרת עדיין מדובר בעסקה מעניינת מאוד בכלכלה הישראלית שכן בתקופה הזו כמעט ואין משקיעים זרים בישראל (הן בגלל המלחמה והן בגלל הורדת דירוג החוב של ישראל) כך שהמגרש נותר פנוי למשקיעים ישראלים שמעדיפים כרגע, גם הם, לשבת על הגדר.
נזכיר עוד כי פרנקל נחשב לאחד מאנשי העסקים הנזילים בישראל ומכאן שהוא יכול לבצע עסקאות במחירים טובים בשלב הזה של החיים הכלכליים בישראל. המהלך של פרנקל מביע אופטימיות זהירה במשק הישראלי בשיאה של המלחמה, ולאחר ההסלמה בלבנון, וכל שכן לאחר הורדת דירוג האשראי, במה שמביא ערך אחר ונוסף לעסקה המשמעותית של פרנקל במאגר הגז.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חגיגה בסקטור, כל העיניים לישרמאקו
    משה 10/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נסחרת בדיסקאונט רציני. כמובן הערכה אישית, לבדוק לפני
    סגור