השוק

לקראת התאוששות? הפסדי שיערוך של 87 מיליון שקל בלבד לאלוני חץ

אלוני חץ, המתמקדת בתחום הנדל"ן המניב והאנרגיות המתחדשות, פרסמה דוחות כספיים לרבעון השני של 2024 עם יציבות מסוימת בהכנסות לצד ירידות בהפסדים | זהו רבעון נוסף שהחברה סוגרת עם שערוכים שליליים של הנכסים בארצות הברית ובבריטניה | המנכ"ל, נתן חץ: "הפסדי שערוך בהיקפים נמוכים משמעותית ביחס לרבעונים קודמים. מאמינים שאנחנו מתקרבים לתחתית"
מערכת ice | 
נתן חץ (צילום יחצ, shutterstock)
עם פרסום דוחות הרבעון השני לשנת 2024 של אלוני חץ, המנכ"ל נתן חץ נשמע אופטימי: "המשכנו לרשום הפסדי שערוך, אך בהיקפים נמוכים משמעותית ביחס לרבעונים קודמים. אנו מאמינים שאנחנו מתקרבים לתחתית", אמר. חץ מציין את השינויים הצפויים בסביבת הריבית בארצות הברית כגורם שעשוי לתמוך בהתאוששות החברה.
ה-FFO של הקבוצה לרבעון השני הסתכם ב-156 מיליון שקל, יציב ללא צמיחה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-140 מיליון שקל, בעיקר עקב הפחתות ערך שנרשמו ברבעון בהיקף של כ-87 מיליון שקל. ההון העצמי למניה על בסיס NAV סחיר עומד על 36.5 שקל; שיעור המינוף עומד על 45.3%.
הירידה בהפסד נובעת בעיקר מהפחתה בשווי הנכסים, שהסתכמה ב-87 מיליון שקל ברבעון זה, לעומת 482 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ירידת השווי התרחשה בעיקר בשל עלייה בשיעורי ההיוון של נכסי נדל"ן להשקעה בארצות הברית, למעט עליית ערך שנרשמה בחברת אמות בפרויקט ToHa2.
מאז תחילת 2024 ועד למועד פרסום הדוח, אלוני חץ השקיעה סכום של 404 מיליון שקל בחברות שבבעלותה, כאשר מרבית הסכום יועד להקטנת המינוף בחברות אלו.
בחודש יולי 2024, גייסה החברה כ-324 מיליון שקל בעקבות הנפקת מניות וכתבי אופציה, עם פוטנציאל להוספת 220 מיליון שקל נוספים בהנחת מימוש מלא של האופציות.
אלוני חץ מחזיקה ב-51.1% מאמות השקעות, מחברות הנדל"ן המניב הגדולות בישראל. אמות ממשיכה לקדם את פרויקט ToHa2 בשיתוף עם חברת גב-ים. חתימת הסכם לטווח ארוך עם גוגל ישראל לשכירת 60,000 מ"ר במגדל מהווה אבן דרך משמעותית באכלוס הבניין. ההסכם עם גוגל כולל דמי שכירות ברמת מעטפת של כ-115 מיליון שקל לשנה, תקופת השכירות תחל ברבעון הראשון לשנת 2027.
ארצות הברית ובריטניה
אלוני חץ פועלת בארצות הברית באמצעות חברת קאר (CARR) הפועלת בעיקר בוושינגטון (כ־48% החזקה) ו־AH Boston הפועלת בבוסטון (55%). החברה רשמה הפחתת ערך של 125 מיליון שקל בגין פעילות זו. 
קאר נקטה בצעדים אסטרטגיים להעברת שליטה בנכסים עם עודף התחייבויות, דבר שאפשר לה לרשום רווח של כ-82 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה. לאחר תאריך הדוח קאר חתמה על הסכם עם Fannie Mae להשכרת שטחים בבניין Midtown Center לתקופה של 16 שנים החל ממאי 2029. החברה נמצאת במו"מ עם שוכרים נוספים להשכרת יתרת השטחים שיתפנו בבניין.
במקביל, קאר פועלת להרחיב את פעילותה לתחום הדיור להשכרה על ידי קידום פרויקט להסבת בניין משרדים בצפון וירג'יניה למגורים לצד רכישת קרקע בצפון וירג'יניה להקמת בניין מגורים נוסף. החברה פועלת לשינוי תב"עות ולצירוף משקיעים נוספים לפרויקטים אלה.
אלוני חץ פועלת בבריטניה באמצעות חברת [BE] brockton Everlast בה היא מחזיקה ב-83.8%. BE פועלת להגדלה משמעותית של זכויות הבנייה בנכסיה, עם תוכניות לפיתוח פרויקטים שעתידים להוסיף כ-2.1 מיליון רגל רבוע לפורטפוליו הקיים. בנוסף, השלמת הליך Rent Review בבניין Water Side, הובילה לעלייה של 16% בדמי השכירות. 
אלוני חץ רשמה הפחתת ערך של 12 מיליון שקל בגין הפעילות בבריטניה.
פעילות אנרגיה
אלוני חץ פועלת בתחום האנרגיה המתחדשת באמצעות חברת אנרג'יקס (50.2%) וממשיכה לפעול בשלוש טריטוריות עיקריות: ישראל, פולין וארצות הברית. החברה חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי בארצות הברית עם חברה גלובלית מהגדולות בעולם למכירת חשמל ותעודות ירוקות בהיקף של לפחות 1.5GWp, שצפויים להגיע להפעלה מסחרית החל מ-2025. בנוסף, אנרג'יקס מנהלת מו"מ לקבלת מימון בהיקף של כ-340 מיליון דולר להקמת צבר הפרויקטים E4, ומתכננת מימון נוסף להקמת צבר E5 בארצות הברית.
באוגוסט 2024 החברה חתמה על הסכם מימון לפרויקטים ארוכי טווח עבור שתי חוות רוח בפולין. חוות הרוח כבר פועלות באופן מסחרי. המימון הכולל עומד על סכום מרבי של כ- 780 מיליון שקל. להבטחת המימון אנרג'יקס התקשרה עם סינדיקציה של שני גופים פיננסיים; 66% ימומנו על ידי קבוצה בהובלת בנק סנטנדר. אנרג'יקס תצרף מלווה נוסף שיסייע במימון יתרת הסכום הנדרש. התהליך יושלם בשבועות הקרובים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה