השוק

יוליוס בר מעריך: מאי 2024 - יעד מוקדם מדי להורדת הריבית

הכלכלן הראשי בבנק ניהול העושר גורס כי הירידה בשיעור האבטלה בארה"ב וניתוח תחזיות האינפלציה תומכים במדיניות "הנחיתה הרכה". לדבריו, הסיכוי להעלאות או הידוקים נוספים במדיניות המוניטרית פוחתים. עם זאת, הוא מצנן את הרוחות: "השווקים צופים הורדות אגרסיביות, הפד יצטרך לנקוט עמדה נגדית ברורה"

מערכת ice | 
יוליוס בר (צילום shutterstock)
דיוויד קוהל, הכלכלן הראשי בבנק ניהול העושר יוליוס בר, מעריך היום (שלישי) בסקירתו כי הסיכויים שהבנק הפדרלי של ארצות הברית יחמיר את מדיניות ההידוקים או יעלה את הריבית פעם נוספת, הולכים ופוחתים. "כלכלת ארה"ב ממשיכה במסלול ה'נחיתה רכה'", מציין קוהל. "אנו צופים הצהרה ברורה למדי מהפד בנושא זה בכינוס הקרוב של ועדת השווקים הפתוחים, האחרונה לשנת 2023".
עם זאת, לדברי קוהל, קיים סיכוי הגון לכך שהפד יימנע מלהכריז על ניצחון בכל הנוגע למאבק באינפלציה. ביוליוס בר מסייגים כי הסיכויים להעלאות ריבית נוספות או הידוקים מחמירים יותר במדיניות המוניטרית ירדו במידה ניכרת. "בהתחשב בעובדה שהשווקים צופים הורדת ריבית ראשונה כבר במאי 2024, הפד ככל הנראה ייאלץ לנקוט עמדה ברורה נגד הציפייה הזו ולהבהיר כי מדובר ביעד מוקדם מדי".
"אנו מאמינים שנכון לעכשיו, בפד ימשיכו בגישה זהירה אל מול השווקים, ויימנעו מלהבטיח הבטחות או לכוון ליעד קונקרטי להורדת הריבית,, מוסיף קוהל. בבנק ניהול העושר מציינים כי מגמה נוספת שעשויה לתמוך בהשקפתם נובעת מהדו"ח האחרון של שוק העבודה בארה"ב, שהפתיע עם גידול גדול מן הצפוי בשיעור התעסוקה, על אף שהעלייה הושפעה ממספר גורמים ש"עיוותו" את המספרים כלפי מעלה, לדוגמה סיום שביתת עובדי הרכב.

"לדו"ח האינפלציה יתווספו גם עדכוני התחזיות המקרו-כלכליות שיכילו תחזיות צמיחה אופטימיות יותר". הכלכלן הראשי ביוליוס בר, דיוויד קוהל (צילום: יוליוס בר)
גורם נוסף בעלייה בשיעור התעסוקה הוא הגידול במספר המשרות הממשלתיות הרבות שנוספו לשוק. "ככלל, נראה שהתאוששות שוק העבודה בארה"ב לא כרוכה בכאב כלכלי גדול כפי כשציפו מלכתחילה, עם ירידה בשיעור האבטלה לכדי 3.7% בנובמבר", מוסיף קוהל. לדבריו, דו"ח האינפלציה הקרוב בשילוב עם מצב שוק העבודה יעניקו רוח גבית לפדרל ריזרב לצאת נגד ציפיות השוק להורדות ריבית מהירות ומהותיות בתחילת 2024.
 
"לדו"ח האינפלציה יתווספו גם עדכוני התחזיות המקרו-כלכליות שיכילו תחזיות צמיחה אופטימיות יותר, תחזיות אינפלציה ברורות יותר, ובעיקר דבקות ביעד של הורדת ריבית של 50 נקודות בסיס ב-2024, בניגוד לציפיות השוק להורדות ריבית אגרסיביות יותר", קוהל מסכם. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה