בעולם

רוסיה מגבירה את התלות בסין: האם היואן מתקרב להחליף את הדולר?

כלכלת רוסיה ממשיכה לפנות לסין בקצב הולך וגובר, עם אימוץ נרחב של היואן בסחר הבינלאומי שלה. התלות הגוברת במטבע הסיני, תוצאה ישירה של הרחקתה של מוסקבה מהמערכת הפיננסית הגלובלית, מעוררת עניין רב בבייג'ינג
שרון בירקמן | 
רוסיה סין (צילום Shutterstock)
מאז החרפת הסנקציות הבינלאומיות נגד רוסיה, היואן הפך למטבע החוץ הנסחר ביותר במדינה. מוסקבה, המודרת ממערכות פיננסיות מערביות כמו SWIFT, נאלצה לחזק את קשרי המסחר עם סין, דבר שמוביל לתלות גוברת ביואן. תלות זו יוצרת סיכון משמעותי עבור הכלכלה הרוסית במקרה של הפסקת זרימת היואן. התלות הגוברת ביואן חושפת את רוסיה לסיכונים נוספים, בעיקר בתחומי היציבות של יתרות המט"ח ומאזן הסחר שלה.
החשש מהסנקציות המערביות גורם לבנקים גדולים בסין להסס להעמיק את שיתוף הפעולה עם גופים רוסיים, מתוך חשש שהם עצמם ייחשפו לסנקציות. סין ניצבת בפני דילמה אסטרטגית. למרות שמוסקבה היא שותפה חשובה במסגרת ברית ה-BRICS, בייג'ינג חייבת גם לשמור על קשריה עם מעצמות כלכליות אחרות, בעיקר באירופה ובצפון אמריקה. תמיכה רבה מדי ברוסיה עלולה להוביל לסנקציות על סין עצמה, דבר שעלול לסכן את הגישה שלה לשווקים הבינלאומיים.

שימוש נרחב ביואן בסחר עם רוסיה אינו מספיק כדי להפוך אותו למטבע בינלאומי דומיננטי. למרות תפקידו ההולך וגדל בעסקאות בין שתי המעצמות, היואן עדיין מיוצג במידה מועטה במאגרי המט"ח העולמיים וסובל ממגבלות הון חמורות שמטילה בייג'ינג. הדולר האמריקאי ממשיך לשלוט בזירה העולמית. המצב המורכב חושף הן את סין והן את רוסיה לסיכונים משמעותיים. למרות חיזוק הקשרים ביניהן במסגרת BRICS, סין נאלצת לאזן בין האינטרסים שלה כך שלא תסכן את קשריה עם שאר העולם. בטווח הארוך, ייתכן שהמצב יגביר את מאמציה של סין להעמיק את השימוש הבינלאומי ביואן. המכשול העיקרי לכך הוא, כמובן, הדומיננטיות המתמשכת של הדולר בשוק העולמי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה