השוק

פורום הכלכלנים לנתניהו: "לסגור את משרדי הממשלה המיותרים"

עשרות בכירים פנו בבהילות לרה"מ בבקשה להסטת הכספים הקואליציוניים עבור צורכי המלחמה. בצל החשש ממשבר כלכלי, סוכנויות דירוג האשראי בוחנות מקרוב את הנתונים: "כבר כיום ישראל מגיסת חוב בריבית גבוהה יחסית". המומחים קראו למנוע קיצוץ בתקציבי החינוך והבריאות ולפעול לצמצום הוצאות לא חיוניות

מערכת ice | 
תקציב משרדי הממשלה (צילום shutterstock, פלאש 90/ אריק מרמור, יונתן זינדל)
על רקע ההצבעה בישיבת הממשלה על תיקוני התקציב שצפויה להיערך בשבוע הבא, פורום הכלכלנים פנה היום (שישי) לרה"מ בנימין נתניהו, לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולחבר קבינט המלחמה ח"כ בני גנץ, וקורא להם להימנע מהעברת הכספים הקואליציוניים. "יש לנהוג באחריות תקציבית ולפעול למען רווחתם של כלל תושבי המדינה ולא למען צרכים סקטוריאליים", לשון ההודעה.
פורום הכלכלנים קורא להסיט את הכספים הקואליציוניים הזמינים, שהיקפם עומד על 7.9 מיליארד שקל, ולבטל את משרדי הממשלה המיותרים שסכום ההשקעה בהם עומד על בין מיליארד למיליארד וחצי שקל. מהלך זה, לדבריהם, יוכל לסייע בהתמודדות עם עלויות ניהול המלחמה, הטיפול במפונים ושיקום הכלכלה. ביטול הכספים הקואליציוניים הוא מהלך שנתמך על ידי בנק ישראל, אלא שסמוטריץ' מסרב להתחייב לכך. 
פורום הכלכלנים כולל בין היתר את פרופ' מנואל טרכטנברג, פרופ' איתן ששינסקי, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר פרופ' אבי בן בסט, המשנה לנגיד בנק ישראל לשעבר פרופ' אביה ספיבק, ראש אגף התקציבים לשעבר פרופ' אודי ניסן, החשב הכללי והמפקח על הבנקים לשעבר רוני חזקיהו, לצד עשרות מומחים בכירים נוספים.
לדברי הכלכלנים, סוכנויות הדירוג הבינלאומיות בוחנות מקרוב את ההתנהלות הכלכלית של הממשלה. "התעלמות מופגנת מניהול מדיניות תקציבית אחראית עלולה להביא להורדת דירוג האשראי של ישראל ולעליה משמעותית בעלויות מימון החוב", כתבו בפנייתם. "כבר כיום מדינת ישראל מגייסת חוב בריבית גבוהה יחסית".

"בתקופת משבר חברתי ולאומי כה עמוק, על ממשלת ישראל להימנע ככל הניתן מלקצץ בתקציבים אוניברסליים". יוקר המחיה (צילום ארכיון: חיים גולדברג/ פלאש 90)
"בתקופת משבר חברתי ולאומי כה עמוק, על ממשלת ישראל להימנע ככל הניתן מלקצץ את תקציבי הרווחה, הבריאות והחינוך האוניברסליים אשר משרתים את כלל אזרחי ישראל, או להגדיל את הגרעון למעלה מן ההכרח ולהביא לגרום לפגיעה עתידית בתקציבים אלו. במקום זאת, יש לנצל בראש ובראשונה את הכספים אשר הוקצו לצרכים סקטוריאליים - הכספים הקואליציונים ותקציבי משרדי הממשלה המיותרים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה