השוק

ענקית המזון קורסת: נכנסת לפשיטת רגל, כל העובדים מפוטרים

חברת Pure Prairie Poultry, יצרנית עופות טריים שנקלעה לקשיים. החברה הגישה בקשה להגנה מפני נושים ב-20 בספטמבר, אך ב-27 בספטמבר ביקשה לבטל את הבקשה לאחר שנתקלה בקשיים בהשגת מימון נוסף
מערכת ice | 
חובות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברות מזון קמעונאיות בשנתיים האחרונות התמודדו עם אתגרים כלכליים משמעותיים, כולל עלויות גבוהות יותר בשל אינפלציה, עליית ריביות וגורמים נוספים בתעשייה. מצב זה הוביל חברות רבות לקשיים פיננסיים, כאשר חלקן אף נאלצו להגיש בקשות להגנה מפני נושים. .
בתעשיית העופות, הבעיה הייתה דווקא הפוכה - ירידה חדה במחירים. מחירי העופות צנחו באוקטובר 2022, מה שהוביל למצוקה פיננסית ולהגשת בקשות פשיטת רגל שהסתיימו בסגירת חברות. לדוגמה, יצרנית העופות Cooks Ventures מארקנסו סגרה את פעילותה בסוף 2023 והגישה בקשה לפירוק בפשיטת רגל באפריל 2024, למרות שגייסה בעבר כ-62 מיליון דולר להרחבת פעילותה.

מקרה בולט נוסף הוא של Pure Prairie Poultry, יצרנית עופות טריים שנקלעה לקשיים. החברה הגישה בקשה להגנה מפני נושים ב-20 בספטמבר, אך ב-27 בספטמבר ביקשה לבטל את הבקשה לאחר שנתקלה בקשיים בהשגת מימון נוסף. כתוצאה מכך, החברה נאלצה לסגור את מפעלה ולפטר את כל עובדיה ב-2 באוקטובר.
הקשיים של Pure Prairie Poultry החלו כאשר מחירי העופות צנחו באוקטובר 2022, זמן קצר לאחר שהחברה השקיעה בשיפוץ נרחב של מפעלה. למרות שהחברה קיבלה מענק פדרלי של כ-7 מיליון דולר, עיכוב בקבלת הלוואה גדולה יותר גרם לה קשיים פיננסיים משמעותיים. השיפוץ הושלם רק בנובמבר 2023, יותר משנה וחצי לאחר שהחברה זכתה לאישור ההלוואה.
מקרים אלו ממחישים את האתגרים הכלכליים המורכבים עמם מתמודדות חברות מזון, במיוחד בתחום העופות. התנודות במחירי הסחורות, יחד עם עלויות גבוהות ועיכובים במימון, יכולות להוביל חברות מבטיחות למצב של חדלות פירעון. התעשייה נמצאת במצב של חוסר יציבות, כאשר חברות רבות מחפשות דרכים להתמודד עם המציאות הכלכלית המאתגרת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה