השוק

ענקית הריצוף קורסת: נכנסת לפשיטת רגל, נסגרת מיידית

אחרי 22 שנות פעילות בבלגיה, Carpetright הודיעה לעובדיה על סגירה מיידית של 16 חנויות החברה ברחבי בלגיה ולהשבתת פלטפורמת המכירות המקוונת שלה
מערכת ice |  2
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בעולם הקמעונאות המשתנה ללא הרף, סיפורה של Carpetright מהווה תזכורת עגומה לאתגרים שחברות מסורתיות מתמודדות איתם בעידן הדיגיטלי. החברה הבריטית, שהתמחתה במכירת שטיחים וריצוף, הכריזה השבוע על פשיטת רגל בסניף הבלגי שלה, סוגרת פרק משמעותי בהיסטוריה של 22 שנות פעילות במדינה. ההחלטה הדרמטית, שאושרה בבית המשפט המסחרי באנטוורפן, הובילה לסגירה מיידית של 16 חנויות החברה ברחבי בלגיה ולהשבתת פלטפורמת המכירות המקוונת שלה.
מאחורי המספרים היבשים מסתתר סיפור אנושי מטלטל. כ-100 עובדי החברה התכנסו במשרד הראשי ביום שני בבוקר, שם נמסרה להם הבשורה הקשה. קריסטל ואן דאמה, נציגת איגוד העובדים הנוצרי ACV Puls, תיארה את האווירה הקודרת ששררה במקום. "למרות שזה לא היה הלם מוחלט, זה עדיין היה מאכזב מאוד", אמרה. "הסניפים הבלגיים היו בעיצומו של תהליך מודרניזציה ואף הרחיבו את מגוון המוצרים שלהם, במיוחד בתחום עיצוב הפנים. זה מרגיש כמו מכה בלתי צפויה".

סיפורה של Carpetright משקף את השינויים העמוקים בענף הקמעונאות. יוהאן ואן לון, נציג נוסף של ACV Puls, הסביר את האתגר המרכזי: "הם היו ידועים בעיקר בתחום הריצוף, אבל כיום, ישנן חנויות המתמקדות יותר בעיצוב ומציעות קונספטים כוללים לעיצוב הבית. המושג של Carpetright הפך צר מדי". ניסיונות החברה להתאים את עצמה לשוק המשתנה, כולל הרחבת מגוון המוצרים והתמקדות בפריטי עיצוב פנים, לא הצליחו למנוע את הקריסה הבלתי נמנעת.
המשבר של Carpetright בבלגיה הוא חלק ממשבר רחב יותר שפקד את החברה האם הבריטית. ביולי האחרון, הוכרז על רכישה צפויה של Carpetright על ידי המתחרה Tapi Carpets, אך זו האחרונה מתכננת לקחת רק 54 מתוך 272 החנויות הקיימות, מה שמעמיד בסכנה יותר מ-1,000 משרות. המטה של Carpetright באסקס צפוי אף הוא להיסגר, מה שמסמן את סופה של תקופה עבור החברה שהייתה פעם מובילה בתחומה.
סיפורה של Carpetright מדגיש את הצורך הדחוף של עסקים מסורתיים להתאים את עצמם במהירות לעולם המשתנה של הקמעונאות. למרות הבטחות חוזרות ונשנות מצד ההנהלה כי פשיטת הרגל של החברה האם הבריטית לא תשפיע על הפעילות בבלגיה, המציאות הוכיחה אחרת. כעת, כשהאבק שוקע, נותרו שאלות רבות לגבי עתיד העובדים, גורל ההזמנות התלויות ועומדות, ומה צופן העתיד לענף הריצוף והעיצוב הביתי בבלגיה. סיפורה של Carpetright מהווה תזכורת עגומה לאתגרים העומדים בפני חברות קמעונאיות בעידן של שינויים מהירים וצרכנים תובעניים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רונלי השרלועה
    בלגיה? יואו בא ליייי 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    :) ;)
    סגור
  • תמשיכי לחלום (ל"ת)
    מי ייקח אותך ימביכה 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור