השוק

רשת הענק לעיצוב הבית נכנסת לפשיטת רגל: קורסת בחובות ענק

רשת חנויות LL Flooring עומדת בפני משבר: האם תגיש בקשה לפשיטת רגל? הסיבה העיקרית למשבר היא הירידה בביקוש לשיפוצי בתים על רקע שיעורי הריבית הגבוהים. לחברה שבעה סניפים בקונטיקט, והיא מפעילה 435 חנויות ברחבי ארצות הברית

מערכת ice |  9
כלכלה (צילום shutterstock)
רשת LL Flooring, המתמחה במכירת ריצוף במחירים מוזלים, ניצבת בפני אתגרים כלכליים משמעותיים. על פי דיווחים בבלומברג, החברה שוקלת להגיש בקשה לפשיטת רגל לפי פרק 11, המאפשר ארגון מחדש של החברה. הסיבה העיקרית למשבר היא הירידה בביקוש לשיפוצי בתים על רקע שיעורי הריבית הגבוהים. לחברה שבעה סניפים בקונטיקט, והיא מפעילה 435 חנויות ברחבי ארצות הברית.
הנתונים הכספיים של החברה מדאיגים: ברבעון הראשון של השנה נרשמה ירידה של 21.5% במכירות החנויות, וניכרת מגמת ירידה מתמשכת בתנועת הלקוחות ובהיקף הפרויקטים. צ'רלס טייסון, נשיא ומנכ"ל החברה, הצביע על הקשיים בשוק הנדל"ן, שיעורי הריבית הגבוהים והאינפלציה כגורמים המשפיעים לרעה על תחום שיפוץ הבתים והוצאות צרכנים על מוצרים יקרים.

המשבר הפיננסי של LL Flooring הוביל למאבק בעלי מניות, כאשר מייסד החברה מנסה להשיב לעצמו את השליטה בה. יש לציין כי החברה, שנוסדה ב-1993 במסצ'וסטס, פעלה בעבר תחת השם Lumber Liquidators עד לשינוי המותג ב-2020. שינוי השם נבע בין היתר מדיווח ששודר בתוכנית "60 דקות", שחשף רמות גבוהות של חומר רעיל בחלק ממוצרי הלמינציה של החברה שיוצרו בסין.
LL Flooring אינה הרשת היחידה הנמצאת במצוקה כלכלית. רשתות הנחות נוספות כמו Big Lots ו-Family Dollar הזהירו גם הן מפני סגירת חנויות רבות עקב קשיים כלכליים. Big Lots, המפעילה 16 חנויות בקונטיקט, צופה לסגור לפחות 35 סניפים ברחבי ארצות הברית השנה.
המצב הכלכלי המאתגר משפיע על רשתות קמעונאיות נוספות באזור. לדוגמה, רשת הביגוד Bob's Stores, שמרכזה בקונטיקט, הגישה בקשה לפשיטת רגל לפי פרק 11 בחודש שעבר, והודיעה על סגירת כל חנויותיה. מגמה זו משקפת את האתגרים הרבים שעומדים בפני עסקים קמעונאיים בתקופה זו של אי-ודאות כלכלית וגלובלית.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    את מי זה מענין?
    מינרבה 07/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם לא מפסיקים עם הרשתות שנסגרות בארה"ב, שלא מעניינות כאן אף אחד.
    סגור
  • 4.
    לכותב בחייאת רבק....
    מרי 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את מי זה מעניין אותי מעניין מה יהייה גורלה של המדינה מה קורה עים החיילים שלנו אך כוחות הבטחון מתמודדים עים הגזירה והשואה שנפלה ילינו מה יהייה עים השבויים מתי יחזרו ואתה עים הסיפורים שלך על חברו. שפשטו רגל
    סגור
  • 3.
    עסקים בחול
    יגאל 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה העורך חושב לעצמו שהציבור בארץ מעניין אות על עסקים בחול שנקלעים לקשיים.חסר לנו בעיות שאתם יוצאים בכותרות מפוצצות. עורך הסבר למה זה .
    סגור
  • 2.
    האמריקאים מעדיפים לשים הכסף ב 7 המופלאות במקום לשפץ . (ל"ת)
    שלומי 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    רשת הענק
    היועץ 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חסר לנו צרות שאתם מספרים לנו כל שבוע על פשיטת רגל באמריקה את מי זה מעניין
    סגור
  • ממש ככה
    מירי 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאילו אנחנו יומיום על שפת הבריכה ואין לנו חיילים פצועים ואנחנו לא במלחמה
    סגור
  • את מי זה מעניין
    פליצי 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    את מי זה מעניין בדיוק ???? מטומטמים משועממים
    סגור
  • ממש ככה (ל"ת)
    מרי 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • נפילות בחול את מי זה מענייו
    יגאל 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין להם מה לכתוב
    סגור