השוק

ענקית הקמעונאות נכנסת לפשיטת רגל: קורסת בחובות ענק

רשת Big Lots האמריקאית בקשיים: סגירת חנויות ועתיד לא ברור בצל המשבר הכלכלי. השאלה המרכזית כעת היא האם Big Lots תצליח לבצע את השינויים הנדרשים כדי לשרוד את המשבר. החברה טרם הגיבה לבקשות לתגובה, אך מקורות בתעשייה מעריכים כי היא בוחנת אפשרויות שונות, כולל מכירה אפשרית או ארגון מחדש של החוב
מערכת ice | 
צילום shutterstock, ויקיפדיה-Hanay
רשת הקמעונאות האמריקאית Big Lots, המתמחה במוצרי בית במחירים מוזלים, מתמודדת עם משבר פיננסי חמור שמאיים על עתידה. בדו"ח שהוגש לרשות ניירות הערך האמריקאית (SEC) בחודש יוני, חשפה החברה תוכניות לסגירת עשרות חנויות נוספות השנה, זאת לאחר סגירת 52 חנויות בשנה שעברה.
הרשת, שמפעילה כ-1,400 חנויות ברחבי ארצות הברית, מייחסת את הקשיים ל"אינפלציה הגבוהה" שפגעה בכוח הקנייה של הצרכנים. כתוצאה מכך, החברה סופגת הפסדים כבדים ומביעה "ספק משמעותי" לגבי יכולתה להמשיך בפעילות העסקית.

הנתונים מדאיגים. ירידה של 10.2% במכירות ברבעון הראשון של 2024 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, צניחה של 84% בשווי מניות החברה בשנה האחרונה, תלות גוברת במזומנים מצטמצמים מאז 2022, מה שמעלה חששות מפני פשיטת רגל.
Big Lots אינה לבד במשבר. רשתות קמעונאיות גדולות נוספות כמו Walgreens, CVS, Rite Aid, Macy's ו-Walmart הודיעו גם הן על סגירת חנויות בשנה האחרונה. רשת המסעדות Red Lobster אף הגישה בקשה לפשיטת רגל לאחרונה.
השאלה המרכזית כעת היא האם Big Lots תצליח לבצע את השינויים הנדרשים כדי לשרוד את המשבר. החברה טרם הגיבה לבקשות לתגובה, אך מקורות בתעשייה מעריכים כי היא בוחנת אפשרויות שונות, כולל מכירה אפשרית או ארגון מחדש של החוב.
בעוד שעתידה של Big Lots לוט בערפל, ברור כי המשבר בענף הקמעונאות רחוק מסיומו. צרכנים, עובדים ומשקיעים ממתינים בדריכות להתפתחויות הבאות בסיפור המתמשך של שינוי פני הקמעונאות האמריקאית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה