השוק

ענקית הטכנולוגיה בקיצוצים דרמטיים: 14 אלף מנהלים יפוטרו

אמזון מתכננת פיטורים נרחבים במטרה לצמצם 14,000 משרות ניהול עד 2025, ולחסוך עד 3.6 מיליארד דולר בשנה. המנכ"ל אנדי ג'סי: "מחויבים להפוך את אמזון לחברה יותר גמישה, חדשנית ואובססיבית לקוח"
מערכת ice |  1
ג'ף בזוס (צילום freepik, יוטיוב/ Summit)
חברת אמזון מתכננת לצמצם כ-14 אלף משרות ניהול עד תחילת שנת 2025, כחלק מתוכנית ייעול במטרה לחסוך 3 מיליארד דולר בשנה. כך פורסם אמש בארה"ב. את התוכנית יזם המנכ"ל אנדי ג'סי, שלדעתו מועסקים בחברה תפקידים מיותרים.
המהלך שיוריד את מספר עובדי החברה ברחבי העולם לכ-92 אלף "בלבד", יפגע בעיקר במשרות ניהול, עם דגש על ביטול תפקידים מיותרים ומיזוג אחריות. הפיטורים הם חלק מהרפורמה שהחלה ענקית הטכנולוגיה בשנה שעברה והמשיכה בתחילת אפריל השנה, אז הכריזה על פיטורי מאות עובדים, כולל עשרות בישראל. החברה כבר סגרה כמה עסקים שאינם בליבת הפעילות שלה.
על פי דו"ח של מורגן סטנלי, ארגון מחדש זה עשוי לחסוך לאמזון בין 2.1 מיליארד דולר ל-3.6 מיליארד דולר בשנה, המהווים 3% עד 5% מהרווח התפעולי המשוער שלה ב-2025. המנכ"ל אנדי ג'סי הציב יעד שאפתני להגדיל את היחס בין עובדים למנהלים ב-15% לפחות עד סוף הרבעון הראשון של 2025. ג'סי גם הציג "קו טלפון לדיווח על בירוקרטיה" שיאפשר לעובדים לדווח על הליכים מיותרים המפריעים לעבודתם.
"אנו מחויבים להפוך את אמזון לחברה יותר גמישה, חדשנית ואובססיבית לקוח", אמר המנכ"ל ג'סי. הסרת שכבות, פחות מנהלים והשטחת הארגון הם כולם במוקד כדי לנוע במהירות רבה יותר". אמזון הבטיחה לעובדים שיפוטרו שהיא תספק להם תמיכה מקיפה, כולל חבילות פיצויים ושירותי השמה.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נשמע כיוון חיובי
    סקרנל 10/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור