השוק

דובי פרנסס תחת מתקפה: "מי שלוקח ממנו כסף נואש מאוד"

אחרי החלטתו למכור את החזקותיו בחברת פאפאיה גלובל בהנחה של 90 אחוז משווי השוק של החברה, כוכב 'הכרישים' בקשת 12, דובי פרנסס, תחת מתקפה: "מה שדובי פרנסס עשה לחברה שהשקיע בה הוא לא משהו שרואים בהייטק: משקיע שמחבל במכוון בוואלואציה של החברה, מתריס נגד משקיעים שותפים, מנסה לערער את האמון בחברה. סכין בגב פלוס הדלפה לעיתונות על הסכין בגב. מי שלוקח כסף מדובי פרנסס צריך להיות יזם נואש מאוד"
תום נחום |  9
דובי פרנסס (צילום vecteezy, יחצ)
על פי פרסום מסקרן של אבישי גרינצייג אמש (שלישי) איש העסקים וכוכב הכרישים בקשת 12 דובי פרנסס הציע לעינת גז ולבעלי מניות החברה פאפאיה לקנות את החזקותיו בחברת פאפאיה על פי שווי שוק של 444 מיליון דולר, מה שמשקף הנחה של קרוב ל-90 אחוז משווי השוק שלה באמצע 2021. כעת, פרנסס נמצא תחת מתקפה ברשתות החברתיות.
היזם ליעד אגמון, מייסד 'דיינמיק יילד' ובעלה של מגישת רשת 13, שי לי שינדלר, תקף בטוויטר: "אני לא מכיר את הפרינסס, אבל למה שאיזשהו יזם או יזמת עם שכל אי פעם יסכימו לקבל ממנו השקעה?". היזם רן הר נבו, מייסד שותף בחברת '5MIN' הוסיף: "מה שדובי פרנסס עשה לחברה שהשקיע בה הוא לא משהו שרואים בהייטק: משקיע שמחבל במכוון בוואלואציה של החברה, מתריס נגד משקיעים שותפים, מנסה לערער את האמון בחברה. סכין בגב פלוס הדלפה לעיתונות על הסכין בגב. מי שלוקח כסף מדובי פרנסס צריך להיות יזם נואש מאוד".
 
בזמנו גייסה החברה על פי שווי של 3.7 מיליארד דולר. על פי גרינצייג: "פרנסס מציע להיפרד ברוח טובה ובכך לשים סוף לויכוח הפומבי מול גז. פרנסס מוסיף שאם פאפאיה תעשה אקזיט לפי שווי של מיליארד דולר ומעלה, הוא יקבל סכום נוסף, אך עדיין תיוותר הנחה של כ-75% לדבריו ביחס לשווי השוק האחרון".

עוד הובהר: "מדובר בחוליה אחת נוספת בסכסוך המתוקשר בין גז לבין פרנסס, כשברקע ההכרזה של גז על הוצאת כספי החברה מישראל על רקע הרפורמה המשפטית". תגובת עינת גז: ״אין לי עניין לדבר איתך. בנוסף, אין לי מושג על מה מדבר״.
תגובת פאפאיה גלובל: "קבוצת המשקיעים בראשות עינת גז שמחה לקנות את המניות במחיר מציאה. כמו שנאמר סוף מעשה במחשבה תחילה". גרינצייג טען כי עוד נמסר שפאפאיה גלובל פנתה בעצמה לגרופ 11 כבר לפני מספר חודשים והציעה לרכוש מהם את כלל ההחזקות: "יאללה שיהיה במזל. שוקל לדרוש עמלת תיווך משני הצדדים".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    העברת כסף
    @ 09/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אם העברות כספים יתנהלו לפי דעת פוליטית זו אחרת אז בואו נסגור את הבסטה חבל בכלל להשקיע שם
    סגור
  • 8.
    מכירת מניות
    @ 09/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל בעל ממון זכותו למכור בכמה שהוא רוצה וגם הוא לא מעונין שהכסף יעבור לחול אם חברה מחליטה להעביר את הכספים לחול לפי דעתי היא צריכה דבר ראשון להודיע ללקוחות המושקעים שם אולי העברה תביא לקריסת החברה ואז מה כל מי שלא רוצה שכספו יעבור לחול ויש הרבה כאלה פשוט שימכור את המניות שלו זה יכול להביא לקריסת החברה זה לא צריך לעניין אותו מה יקרה שם הוא רוצה להישאר בארץ נקודה
    סגור
  • 7.
    בסוף יתברר שפאפיה עוד בועה שמתרסקת. תרשמו ליום הזה. (ל"ת)
    עסקית 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 6.
    אנשים פתאום עולה להם השתן ואין להם חוש ריח!
    יזם רפואה 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לא מבין מה הבעיה בכלל? הגב’ גז עם כל הכבוד ובאמת יש כבוד הצליחה לגייס תוך כמה שנים כ 300 מ’ $ , לפתע כך נראה עלה לה משהו, ההצלחה בגיוס הפך אותה ארוגנטית עד כדי גועל. איני נכנס לעניין הפוליטי רק לעסקי, בעסקים צריכים לדעת לעשות הפרדה, עינת גז מסרבת להבין את מחויובתה לדרישת המשקיע לנתונים, חוסר שיתוף פעולה מצידה תמוה ביותר ומעורר חשדות לגבי המצב האמיתי של פאפיה, אחרת הייתה מספקת לו את הנתונים. משלא עשתה כן דובי מחוייב למשקיעיו לכן ביקש למכור עתה לפני שיהיה מאוחר.
    סגור
  • 5.
    בעלה כותב....
    הפטריוט 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הפוסל במומו םוסל, הגברת פעלה מתוך מניע פוליטי ומשקיע רציני כמו דובי פרנסיס שגם ציוני פשוט עשה לה נייט... לקחת כספי משקיעים לתוך הפוליטיקה ההזויה לא מתאים לו, כל הכבוד, זאת התנהלות מקצועית שהוא מוכן לשלם עליה
    סגור
  • 4.
    מי הם ליעד אגמון ורן הר נבו …
    ירין 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    5 2
    ליעד אגמון הוא לוזר עם אשה ״מעושרת״ שיחד סיפרו לכל עם ישראל איזה קשה זה להיות עשירים, אח״כ הוא הצטרף ל אינסייט בתור שותף זוטר והוביל את ההשקעה בג׳ונקו שהתבררה כאחת ההונאות הגדולות בהייטק בישראל רן הר נבו יזם כושל ומובטל שהפך לכלבלב עריכת ווידאו של המהפכה המשטרית. שלו נעליכם מעל רגליכם כאשר אתם מעלים את שמו של דובי על השפתיים המטונפות שלכם.
    סגור
  • 3.
    עינת
    מיכל 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מנכ״לית שתובעת דיבה מדליפה באותו רגע, אסון של ביצועים פיננסים ויחסי אנוש בקאנטים והיא שמאל אז היא נסיכה והוא שרק…
    סגור
  • 2.
    עוד אחד שהשתן עלה לו לראש ,החיים הם גלגל (ל"ת)
    אחמד 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 1.
    מנהלי חברה שמתנהלים לפי אגנדה פוליטית הייתי עושה אותו ד (ל"ת)
    דרדר 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור