כסף וצרכנות

חברת הסיטונאות הישראלית נכנסת לפשיטת רגל: חייבת 19 מיליון שקל

חברת נתן כספין הגישה בקשה לצו עיכוב הליכים לבית המשפט המחוזי מרכז, לאחר שצברה חוב של כ-19 מיליון שקל, היא שיווקה מוצרים של למעלה מ-150 יבואנים ויצרנים, כולל מותגים מובילים כמו אסם, סוגת ועלית
מערכת ice | 
ענקית הצעצועים בפשיטת רגל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לאחר 57 שנות פעילות, חברת נתן כספין, מהשמות המוכרים בתחום הסיטונאות והקמעונאות של מוצרי צריכה ומזון בישראל, מצאה את עצמה על סף קריסה. החברה, שנוסדה ב-1967 על ידי נתן כספין ז"ל, הגישה בקשה לצו עיכוב הליכים לבית המשפט המחוזי מרכז, לאחר שצברה חוב של כ-19 מיליון שקל. זהו סיפור של חברה משפחתית שהתמודדה עם שינויים דרמטיים בשוק, ומצאה את עצמה במאבק הישרדות כלכלי.
במשך עשורים, חברת נתן כספין הייתה סמל ליציבות ואמינות בענף. היא שיווקה מוצרים של למעלה מ-150 יבואנים ויצרנים, כולל מותגים מובילים כמו אסם, סוגת ועלית. החברה התגאתה במומחיות ייחודית באספקת מלח למוסדות ממשלתיים, בתי חולים ואוניברסיטאות. עם כ-40 עובדים, רובם ותיקים, החברה פעלה ממרכז לוגיסטי בקיבוץ גבעת השלושה, משרתת לקוחות מגוונים מראשון לציון עד נתניה, ואף ייצאה לחו"ל.

אולם, השנים האחרונות הביאו עמן אתגרים משמעותיים. הענף הפך לריכוזי יותר, כאשר יבואנים ויצרנים החלו לשווק ישירות ללקוחות, עוקפים את המתווכים כמו נתן כספין. המצב הביטחוני המתוח והתייקרויות במשק הישראלי הובילו לצמצום בהיקפי הפעילות של לקוחות קטנים. בנוסף, עלויות תפעול גבוהות יותר, כולל עלייה במחירי חומרי גלם ושכר העבודה, יצרו לחץ נוסף על החברה.
למרות המוניטין החיובי והניסיון רב השנים, החברה מצאה את עצמה במשבר כלכלי מתמשך. בעלי השליטה הנוכחיים - אלי כספין, צביה שלהב וזאב כספין - ניסו להשיב את החברה לרווחיות, אך נתקלו בקשיים. החברה, שבעבר הייתה מסוגלת לעמוד בכל התחייבויותיה ללא חריגות ממסגרות אשראי, מצאה את עצמה עם חובות של כ-19 מיליון שקל מול נכסים מוערכים בכ-11 מיליון שקל.
עתה, כשהחברה מבקשת צו עיכוב הליכים, היא מקווה לקבל הזדמנות להתאושש. בשיתוף עם חברת הייעוץ העסקי MVP, הוכנה תוכנית הפעלה כלכלית ל-60 ימים. השאלה הגדולה היא האם חברת נתן כספין, שהייתה עד לא מזמן סמל ליציבות בענף, תצליח להתאים את עצמה למציאות החדשה ולשרוד את הסערה הכלכלית, או שמא זהו הפרק האחרון בסיפורה של חברה משפחתית ותיקה שהפכה לחלק בלתי נפרד מהנוף העסקי הישראלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה