משפט

דובי פרנסס יחטוף תביעה? מנכ"לית פאפאיה גלובל דורשת 620 אלף שקל

עינת גז שלחה מכתב התראה לדובי פרנסס לפני הגשת תביעת לשון הרע, זאת בגין טענותיו נגדה, בו היא דורשת התנצלות לכלי התקשורת, להימנע מפרסום נוסף אודותיה ולשלם לה את הסכום המרבי הקבוע בחוק בסך 620 אלף שקל
מערכת ice |  3
דובי פרנסס (צילום יחצ)
עינת גז, מנכ"לית של פאפאיה גלובל, שלחה מכתב התראה למשקיע דובי פרנסס לפני הגשת תביעת לשון הרע בגין טענותיו נגדה, כך דווח היום (שני) ב-tech12. על הדיווח, גז דורשת התנצלות לכלי התקשורת, להימנע מפרסום נוסף אודותיה ולשלם לה את הסכום המרבי הקבוע בחוק בסך 620 אלף שקל. בנוסף נאמר כי על פי המכתב, הכספים שייפסקו בתביעה, למקרה שתזכה, יועברו כתרומה למחאה ולמאבק על שמירת הדמוקרטיה.
הסאגה בין פרנסס וגז מתחיל מוקדם יותר השנה, אחרי שגז הודיעה כי החברה - שהוקמה בישראל - תעביר את הכספים שלה לחו"ל עקב הרפורמה המשפטית. "בעקבות ההצהרות של ראש הממשלה נתניהו כי הוא נחוש להעביר רפורמות שיפגעו בדמוקרטיה ובכלכלה, קיבלנו החלטה עסקית בחברת פאפאיה גלובל להוציא את כל כספי החברה מישראל. ברפורמה המתגבשת אין שום ודאות כי אנו יכולים לנהל פעילות כלכלית בינלאומית מישראל, זהו צעד עסקי כואב אך מתבקש", אמרה אז. 

פרנסס, מייסד קרן Group11 ומשקיע בפאפיה, פרסם מאוחר יותר בחשבון הלינקדאין שלו פוסט בו יצא נגד הצעד של גז: "למנכ"ל/ית יש זכות מלאה לנהל את כספי החברה באיזה בנק שימצאו לנכון והבורד לרוב לא נדרש במעורבות בהחלטה כזו. אבל זה לא אומר שאפשר להשתמש בחשבון בנק ככלי מקח לניגוח ואמירה פוליטית".
כחודש וחצי לאחר מכן, עם קריסת SVB (סיליקון ואלי בנק), פרסם פרנסס פוסט שבו טען כי יש חברות שהן חדי קרן ישראליות שבראשם "יזמים/יות מאוד נחרצים וורבליים שהעבירו לשם מיליארדי דולרים לאחרונה כחלק ממהלך להוציא כספים מישראל בכדי להביע עמדה ולהלחם ברפורמה המהווה". פרנסס למעשה קשר בן גז לבנק הכושל. מספר ימים לאחר מכן, מחק פרנסס את הפוסט.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ביזיון של מנכ"לית
    גרגמל 08/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איך הבורד לא מעיף אותה לעזעזאל
    סגור
  • 2.
    זה מה שהיא מתעסקת בו?
    שלום 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הוא פשוט יכול להראות לה את הבקשה לפשיטת רגל של SVB, הגנת אמת דיברתי מהסרטים
    סגור
  • 1.
    ממש צרות! שתתעסק במהות כבר!
    חחחחחחח 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אולי כדאי שהגברת גז תתחיל להתעסק בחברה שלה במקום בכל דבר אחר חוץ מזה. מקורות יודעי דבר אומרים שאת תואר חד הקרן היא איבדה מזמן, אולי היא מחפשת אותו במקומות אחרים
    סגור