רכילות עסקית

דובי פרנסס חושף: איך לוהק לתכנית הכרישים בקשת 12?

איש העסקים דובי פרנסס כלל לא היה על הכוונת של קשת 12 בליהוקים לתכנית "הכרישים", ומפגש מקרי בהחלט הוביל אותו להשתתף בתכנית - כאשר במשך שנים היה מעריץ נלהב של הגרסה האמריקאית. איך זה קרה ולמה חשוב לו להשתתף בתכנית? משקיע ההון סיכון חושף את מאחורי הקלעים
מערכת ice |  1
דובי פרנסס (צילום vecteezy, יחצ)
משקיע ההון-סיכון דובי פרנסס, נכנס לתודעה הישראלית עם כניסתו לתכנית הכרישים בשנת 2018 כאחד הליהוקים החשובים בתכנית של קשת 12. פרנסס בן ה-44, המתגורר כבר שנים רבות בלוס אנג'לס ועל הקו לישראל תדיר, לא נח לרגע: מהיותו מייסד ומנכ"ל של קרן ההון-סיכון Group 11, ועד פרזנטור של בנק מזרחי טפחות, ושיח ציבורי על המהלכים של חברות ההייטק סביב הרפורמה המשפטית והצטרפות כחבר הנאמנים של אוניברסיטת בן גוריון.
בפודקאסט הידוע וורטון פינטק Wharton Fintech של בית הספר למנהל עסקים בארה"ב וורטון מבית היוצר של אוניבסיטת פנסילבניה, התארח פרנסס לפני כמה חודשים אצל ג'ושוע בנדיבה, בשיחה מסקרנת ומעניינת על איך מתקבלות ההחלטות ב-Group 11 במה להשקיע, על שבירת המחסומים לאלו שרוצים להיכנס לתחום ההון סיכון ועל חשיבות השקיפות, ועל הדרך שוחח גם פרנסס על מדוע החליט להצטרף לתכנית הכרישים בישראל, וזאת על אף שהוא מתגורר בארה"ב כבר יותר מ-15 שנה.

לדברי פרנסס, הגעתו לתכנית הייתה בכלל במקרה. הוא ביקר בישראל עם אשתו והם חיפשו לשכור דירה בתל אביב. איש העסקים היה חובב סדרת "הכרישים" האמריקאית (Shark Tank), והוא לא זוכר למה, אבל הנושא עלה עם מתווך הנדל"ן: "אני לא יודע למה הזכרתי את Shark Tank, אבל אמרתי לו שאני אוהב לראות את הסדרה. למעשה, במהלך בית הספר למנהל עסקים, כאשר הייתי רץ בחדר כושר נהגתי לצפות בה ולקבל השראה בזמן שאני על ההליכון".
אבל השיחה המקרית הובילה למשהו שפרנסס לא ציפה לו. מתווך הנדל"ן אמר לו: "אתה יודע מה? חבר שלי מפיק את הסדרה בישראל, אתה רוצה שאכיר לך את המפיק?", ופרנסס בלי להסס ענה לו מייד שכן. מאז היסטוריה - כמה ראיונות ואודישנים למצלמה כשהיה בישראל והוא נבחר להיות אחד מחמשת הכרישים.
 
לדברי פרנסס, הוא רואה חשיבות להשתתפותו בתכנית: "אני מרגיש טוב מאוד עם חינוך הדור הבא של המשקיעים בישראל ולתת לאנשים את התקווה שכל אחד - במיוחד מישהו שמגיע מרקע צנוע, כמוני - יוכל להצליח בסופו של דבר אם הוא יעבוד קשה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    השקעה
    שרה 08/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נראה אדם שחצן , לא סימפטי , מדוע להשקיע אצלו ? להשקיע רק במקומות הנכונים אצל האנשים היותר סימפטים .
    סגור