השוק

סיכום: המסחר בוול סטריט: צים עולה ב-11%, מי הקפיצה את מניית אינטל?

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים קלות: מניית אינטל המשיכה בתיקון לאחר הצעת השקעה נוספת, טראמפ מדיה צללה, וטסלה מייצרת ציפיות לקראת השקת מונית אוטונומית ב-10 באוקטובר
מערכת ice | 
וול סטריט (צילום shutterstock)
המסחר בוול סטריט הסתיים היום (שני) בעליות קלות, זאת  מספר ימים לאחר הורדת ריבית עמוקה מהצפוי. הנגיד ג'רום פאוול מבקש לתמוך בשוק אך לא לשדר שאננות או אופוריה, וזאת על רקע שורה של נתונים הצפויים להתפרסם בשבועות הקרובים.
דו"ח התעסוקה של חודש אוגוסט הפתיע לרעה, לאחר שהשוק ציפה  ל-162 אלף  משרות חדשות בעוד בפועל נוספו 142 אלף משרות חדשות בלבד. מדד הS&P נסגר בעלייה של 0.28% מדד הדאו ג'ונס נסגר בעליה של 0.13% ומדד הנאסד"ק נסגר בעלייה של 0.14%. 
מניות שבלטו במסחר היום הן מניית אינטל, שלאחר ההתרסקות בשבועות האחרונים, קיבלה זריקת עידוד לאחר שמספר חברות הביעו עניין ברכישתה: לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל בסוף השבוע, חברת "קוואלקום" הציעה לרכוש את החברה ואילו ביום המסחר היום פורסם כי חברת ההשקעות אפולו גלובל מבקשת להשקיע באינטל חמישה מיליארד דולר. בעקבות הדיווחים סיימה חברת אינטל את המסחר בעליות של 3.33%.
המניות שנסחרו במחזורים הגבוהים ביותר היו אנבידיה (NVDA) שסיימה את המסחר בעליות קלות של 0.22%, חברת אינטל (INTC), טסלה (TSLA) שהמסחר בה נסגר בעליה של 4.69% לאחר ניתוח ותחזית חיובית של ברקליס. זאת לקראת ההשקה המדוברת של ה"רובוטקסי", מונית נטולת נהג שצפויה להיחשף ב-10 באוקטובר הקרוב.
מניית חברת ניתוח המידע "פלנטיר" משלימה עליה של 145% בשנה האחרונה, לאחר שנכנסה למדד ה-S&P ב-9 בספטמבר ומאז עלתה בעוד 23%.  המניה סגרה את המסחר בעלייה של 2.08%.
פיטר ת'יל, מייסד החברה הוא אחד התומכים הבולטים של דונלד טראמפ ואחד המשקיעים הראשונים בחברת "פייסבוק", כיום "מטה", שנמצאת גם היא בשיא כל הזמנים וסגרה את המסחר בעליה של 0.55%.
פרשן ה"פייננשל טיימס", סיימון קופר, פרסם בשבוע שעבר מאמר ובו מצא נקודות דמיון רבות בין אילון מאסק לפיטר ת'יל, כולל עברם כילידי דרום אפריקה ותחת שלטון האפרטהייד - וכיום תומכי טראמפ מובהקים.
המניות הישראליות בוול סטריט נסחרו במגמה מעורבת. בלטו במיוחד מניית "צים" (ZIM) שעלתה ב-10.64% שהמשיכה את הטיפוס שלה למעלה לאחר שבשנה האחרונה עלתה ב-116% והציגה דוחו"ת שיא בחודש שעבר. בצד המניות היורדות בלטה במיוחד מניית "טראמפ מדיה" שצנחה בכ-10.33%, זאת לאחר שלאחר ההנפקה יכולים בעלי מניות "חסומות" למכור את מניותיהם, והם עשו זאת בהמוניהם משום מה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה