השוק

אינטל מקבלת חבל הצלה? החברה הזו מציעה 5 מיליארד דולר

אפולו גלובל מנג'מנט נחשבת לאחת מחברות ניהול הנכסים האלטרנטיביים הגדולות בעולם, עם נכסים בשווי של כ-598 מיליארד דולר, כעת היא מציעה להשקיע בענקית השבבים המסתבכת סכום עתק כדי להוציא אותה מהמשבר
מערכת ice |  1
אינטל (צילום shutterstock)
הלילה (אור לשני) פורסם בבלומברג כי חברת ההשקעות אפולו גלובל מנג'מנט הציעה להשקיע עד 5 מיליארד דולר בעסקי אינטל. מדובר במהלך שעשוי להצביע על אמון בהנחות האסטרטגיות של אינטל, שהחלה בתהליך התחדשות במטרה לשפר את מצבה בשוק השבבים. ההצעה של אפולו נבחנת כעת על ידי הנהלת אינטל, אך עדיין לא התקבלה החלטה סופית.
אפולו גלובל מנג'מנט נחשבת לאחת מחברות ניהול הנכסים האלטרנטיביים הגדולות בעולם, עם נכסים בשווי של כ-598 מיליארד דולר. החברה, שהוקמה ב-1990, מתמקדת בעיקר באשראי פרטי, כאשר רוב נכסיה הם במוצרים בדירוג השקעה. אפולו מנהלת כספים עבור קרנות פנסיה ומשקיעים מוסדיים, מה שמקנה לה יכולת להשפיע על שוקי ההשקעות והטכנולוגיה.

הצעת ההשקעה מגיעה ברקע דיווחים על כך שקוואלקום, מתחרה מרכזית של אינטל, בוחנת אפשרות לרכוש את אינטל. אם עסקה כזו תצא אל הפועל, היא עלולה להפוך לאחת מהעסקאות הגדולות בהיסטוריה של המיזוגים והרכישות בתחום הטכנולוגיה, דבר שיכול לשנות את פני השוק בצורה משמעותית.
במקביל, אינטל מתמודדת עם לחצים מצד משקיעים לפצל את החברה לשתי ישויות נפרדות – אחת שיתמקד בפיתוח והשנייה בייצור שבבים. המנכ"ל פט גלסינגר יזם מהלך זה, במטרה לענות על חששות של לקוחות פוטנציאליים כמו אנבידיה ו-AMD, שמביעים ספקות לגבי ייצור המוצרים בחברה המתחרה.
נציגי אפולו ואינטל סירבו להגיב לדיווחים, אך התפתחויות אלו משקפות את הדינמיקה המורכבת בשוק השבבים, שבו אינטל חווה אתגרים משמעותיים. עתידה של אינטל תלוי לא רק בהחלטות הפנימיות שלה אלא גם בהצעות מפתיעות כמו זו של אפולו, שיכולות לשנות את פני החברה בשנים הקרובות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רונלי העלובה
    משוך בחבל 09/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני גם קיבלתי חבל אבל הוא עף לי בזמן ששיחקתי ב" קפוץ בחבל"
    סגור