השוק

הסתבכות אינטל מטלטלת את השוק בישראל: זו העסקה שבסכנת פיצוץ

ההתפתחויות האחרונות בענקית השבבים אלו מובילות את רימון לשקול מחדש את תנאי העסקה עם פח תעשה ממנה תכננה לרכוש כ-50%. החברה מנסה להפחית את שווי פח תעש, צעד שעלול להוביל לביטול העסקה כליל
מערכת ice | 
אינטל בקיצוצים (צילום Magma Images, shutterstock)
עסקת ענק בתעשיית הטכנולוגיה הישראלית עומדת על סף קריסה, כך פורסם בכלכליסט. חברת רימון הבורסאית, שתכננה לרכוש 50% מחברת פח תעש לפי שווי של 200 מיליון שקל, מתמודדת עם מכשולים בלתי צפויים. המשא ומתן, שהחל באפריל האחרון, נקלע למבוי סתום בשל התהפוכות בענקית הטכנולוגיה העולמית אינטל.
במוקד הסערה עומדת אינטל, שמעריכה מחדש את תוכניותיה הגלובליות, כולל ההשקעה המתוכננת בישראל. החלטה זו עלולה להשפיע באופן דרמטי על פח תעש, חברה המתמחה בפיתוח וייצור טכנולוגיות לטיפול באוויר ואוורור תעשייתי. אינטל, שהיא לקוח מרכזי של פח תעש, כבר הקפיאה תוכניות להרחבת מפעלה בקרית גת, מהלך שמעמיד בסימן שאלה הזמנות בשווי של מאות מיליוני שקלים.

התפתחויות אלו מובילות את רימון לשקול מחדש את תנאי העסקה. החברה מנסה להפחית את שווי פח תעש, צעד שעלול להוביל לביטול העסקה כליל. זהו תרחיש מוכר לפח תעש, שכבר חוותה ביטול עסקה דומה ב-2020 עם תדיראן, אז לפי שווי נמוך משמעותית של 142 מיליון שקל.
ברקע, אינטל עצמה עוברת טלטלה משמעותית. החברה מתכננת קיצוצים נרחבים בכוח האדם, כולל פיטורים אפשריים של עד 1,000 עובדים בישראל. בנוסף, היא שוקלת לפצל את פעילות הייצור שלה לחברת בת נפרדת, ומתמודדת עם שמועות על ניסיון השתלטות מצד קוואלקום.
עבור פח תעש, שמחזור המכירות השנתי שלה עומד על כ-300 מיליון שקל, ההשלכות עלולות להיות הרות גורל. החברה, שהוקמה לפני 50 שנה ונמצאת כיום בבעלות השותפים אהרון שפירא ואבי כהן, עומדת בפני צומת דרכים קריטי. בעוד המשא ומתן עם רימון ממשיך, עתידה של פח תעש תלוי במידה רבה בהחלטות של ענקית הטכנולוגיה האמריקאית ובגמישותם של כל הצדדים המעורבים בעסקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה