דיגיטל וטק

עסקת ענק היסטורית: זו המתחרה שרוצה לרכוש את אינטל

קוואלקום מפתיעה את עולם הטכנולוגיה עם דיווחים על מגעים לרכישת אינטל, הענקית שהייתה פעם דומיננטית בשוק השבבים. העסקה עשויה לשנות את מאזן הכוחות בתעשייה, אך מכשולים רגולטוריים וחששות בנוגע לתחרותיות עלולים לעכב את המהלך
רפאל בן זקרי | 
אינטל (צילום shutterstock, freepik)
חברת השבבים קוואלקום פנתה בימים האחרונים לאינטל בבדיקה אפשרית להשתלט עליה באמצעות רכישת ענק, כך לפי מקור המקורב לנושא. הרקע לפנייה הוא מצבה הקשה של אינטל, שבעבר הייתה החברה הדומיננטית בשוק השבבים, אך בשנים האחרונות איבדה את מעמדה מול מתחרות כמו TSMC ואנבידיה.
ערך המניה של אינטל צנח בכ-60% מתחילת השנה, והחברה נמצאת בנקודת מפנה בניסיון לשקם את פעילותה, עם דגש על מעבדי AI והקמת עסק לייצור שבבים בהתאמה אישית (foundry). כעת, לפי הדיווחים, מנכ"ל קוואלקום, כריסטיאנו אמון, מעורב באופן אישי במשא ומתן להשתלטות על החברה, והדיונים מתמקדים ברכישת חלקים שונים מפעילותה של אינטל.
במידה והרכישה תצא לפועל, העסקה צפויה לעורר חששות רגולטוריים במדינות שונות, בעיקר בשל נושאים של תחרותיות. קוואלקום עשויה להידרש למכור חלקים מהפעילות של אינטל על מנת לזכות באישור הרגולטורים בארה"ב, סין ואירופה. זה עלול להיות אחד המכשולים הגדולים בפני העסקה, לצד שאלות בנוגע לאופן שבו קוואלקום תממן את הרכישה וכיצד תנהל את עסקי הייצור של אינטל.
למרות האתגרים הרבים, מהלך זה עשוי לסמן את אחת הרכישות הגדולות ביותר בתעשיית הטכנולוגיה בשנים האחרונות, מאז ניסיונה של ברודקום לרכוש את קוואלקום ב-2018, עסקה שנחסמה על ידי הממשל האמריקאי בשל חששות לביטחון הלאומי.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה