דיגיטל וטק

אינטל מפצלת את חטיבת ייצור השבבים; המניה מזנקת ב-6%

מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, הכריז על הקמת חברת בת עצמאית לייצור שבבים • "זהו השינוי המשמעותי ביותר באינטל מזה 40 שנה", אמר גלסינגר • החברה הודיעה גם על שותפות עם אמזון לפיתוח שבבי בינה מלאכותית
שרון בירקמן | 
אינטל (צילום shutterstock)
ענקית הטכנולוגיה אינטל הודיעה אתמול (שני) על תוכנית אסטרטגית חדשה, במסגרתה תפצל את חטיבת ייצור השבבים שלה לחברת בת עצמאית. ההודעה הגיעה על רקע הפסדים כבדים שספגה החברה בשנה האחרונה וירידה חדה במחיר המניה.
פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל, שיגר מזכר לעובדי החברה בו הסביר כי Intel Foundry, החטיבה המתמחה בייצור שבבים עבור חברות אחרות, תהפוך לחברת בת עצמאית עם דירקטוריון משלה. "זהו השינוי המשמעותי ביותר באינטל מזה למעלה מ-40 שנה", כתב גלסינגר. "מאז המעבר מזיכרונות למעבדים לא ניסינו משהו כה מהותי".
לדברי גלסינגר, המהלך יאפשר לחברה "להגביר את היעילות, לשפר את הרווחיות ולחזק את התחרותיות בשוק". החברה החדשה תוכל לגייס הון חיצוני, מה שעשוי לסייע במימון פיתוח טכנולוגיות חדשות.

במקביל, הודיעה אינטל על שותפות אסטרטגית עם חטיבת הענן של אמזון, AWS, לפיתוח שבבים מתקדמים עבור מערכות בינה מלאכותית. החברה זכתה בנוסף בחוזה בשווי שלושה מיליארד דולר מהממשל האמריקאי, כחלק מיישום חוק השבבים שנועד לחזק את תעשיית השבבים המקומית.
לאחר ההודעה מניית אינטל זינקה בכ-6% בסיום יום המסחר, מ-19.86 דולר בפתיחה ועד ל-23.30 דולר במסחר המאוחר. עם זאת, החברה עדיין מתמודדת עם אתגרים משמעותיים: ברבעון השני של השנה דיווחה אינטל על הפסד תפעולי של שבעה מיליארד דולר בחטיבת ייצור השבבים, ובמהלך השנה האחרונה איבדה החברה כמחצית משווי המניה שלה ועלה חשש כי תיפלט ממדד התעשייה.
כחלק ממאמצי ההתייעלות, הודיעה אינטל באוגוסט על תוכנית לפיטורי כ-15% מכוח העבודה שלה. גלסינגר ציין במזכר כי החברה כבר השלימה כמחצית מהפיטורים המתוכננים.
בעוד אינטל מנסה להתאושש, היא ממשיכה להתמודד עם תחרות עזה מצד יצרניות שבבים אחרות, ובראשן Nvidia ו-AMD. האתגר המרכזי עימו מתמודדת החברה הוא לשוב ולהוביל בשוק השבבים לבינה מלאכותית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה