דיגיטל וטק

אינטל בקיצוץ מסיבי: מתכוננת לגל פיטורים של אלפי עובדים

אינטל מתכננת לקצץ אלפי משרות כדי לממן את התאוששותה ולהתמודד עם ירידת נתח השוק שלה. המניה עלתה ב-1% במסחר המאוחר לאחר ירידה של 40% השנה. מה המהלכים הצפויים של אינטל להחזיר את היתרון התחרותי שלה?
רפאל בן זקרי | 
אינטל בקיצוצים (צילום Magma Images, shutterstock)
אינטל מתכננת לקצץ אלפי משרות במטרה לממן את ההתאוששות שלה ולהתמודד עם ירידת נתח השוק שלה, לפי דיווח של בלומברג. המניות של יצרנית השבבים, שאמורה לפרסם את תוצאות הרבעון ביום חמישי, עלו בכ-1% במסחר המאוחר, לאחר שהמניה ירדה בכ-40% מתחילת השנה.
למרות שאינטל נחשבת לשחקנית מרכזית בשוק המחשבים האישיים ובשוק השרתים, היא נאבקת לעמוד בקצב הביקוש הגובר לשבבים המשמשים ביישומי בינה מלאכותית. המנכ"ל, פאט גלסינגר, יזם מהלך לשיקום היתרון התחרותי של החברה, שמתמקד בשדרוג יכולות הייצור שלה, השקעה בטכנולוגיות שבבים מתקדמות והתרחבות לשווקים חדשים.
באוקטובר 2022, אינטל הכריזה על תכנית לצמצום עלויות שכללה פיטורים במטרה לחסוך בעלויות השנתיות ב-3 מיליארד דולר בשנת 2023, ולהקטין את מספר העובדים ל-124,800 בסוף השנה לעומת 131,900 שנה קודם לכן. התכנית צפוייה לספק חיסכון שנתי של בין 8 ל-10 מיליארד דולר עד שנת 2025, כך לפי הודעת החברה בפברואר שעבר.
אנליסטים צופים שההכנסות של אינטל ברבעון השני יהיו דומות לשנה הקודמת, עם ירידה של 23% בסגמנט מרכזי הנתונים והבינה המלאכותית. אינטל, שהייתה ידועה בעבר בפיתוח וייצור שבבים בעצמה, עושה מאמצים להתרחב לעסקי ייצור שבבים עבור חברות אחרות.
המשקיעים מצפים לדחיפה לעידוד ייצור שבבים בצפון אמריקה על ידי ממשל ביידן, במטרה לגוון את שרשראות האספקה ולהפחית את התלות בטייוואן, המאכלסת את יצרניות השבבים המובילות. הצעדים הללו עשויים לשפר את סיכויי אינטל ולתרום להתאוששות הכלכלית שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה