דיגיטל וטק

מניית TSMC מזנקת: השיא החדש של יצרנית השבבים הגדולה בעולם

בעוד שהמתחרה הקוריאנית מתקשה לתפוס נתח שוק משמעותי, יצרנית השבבים TSMC מגיעה לשיא חדש בעקבות הביקוש לשבבי AI. המניה זינקה כמעט ב-70% השנה ושווי השוק מתקרב לטריליון דולר. מה עומד מאחורי העלייה המטאורית והתחזיות החיוביות?
רפאל בן זקרי | 
tsmc (צילום ויקיפדיה)
בעוד שהמתחרה הקוריאנית סמסונג מנסה להוביל ללא הצלחה, מניית יצרנית השבבים הטייואנית TSMC חצתה את רף ה-1,000 דולר טייוואני (NT$) למניה, בעקבות הביקוש הגובר לשבבים בתחום הבינה המלאכותית.
המניה של היצרנית הטיוואנית סגרה בעלייה של 2.7% לשיא חדש בטאיפיי, מה שממשיך את העלייה שלה השנה לכמעט 70%. העלייה מגיעה כאשר TSMC, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, צפויה לדווח על תוצאות כספיות חזקות החודש.
שווי השוק של TSMC, המתקרב לטריליון דולר, עבר לאחרונה את זה של Berkshire Hathaway Inc., והפך אותה לחברה השמינית בגודלה בעולם. הטכנולוגיה המתקדמת והערכת השווי הגבוהה שלה הופכות אותה למועדפת בקרב משקיעים גלובליים, בנוסף להיותה הספקית העיקרית של שבבים מתקדמים לחברת אנבידיה.
בנק ההשקעות השוויצרי UBS העלה השבוע את תחזיות ההוצאות ההוניות עבור TSMC, בעקבות ביקוש גובר לשבבים המיועדים לבינה מלאכותית גנרטיבית ושיפור מרווחים בזכות טכנולוגיה מתקדמת. כך, הביצועים המשופרים והתחזיות החיוביות הופכים את TSMC להשקעה אטרקטיבית במיוחד, כשהחברה ממשיכה להוביל את השוק עם טכנולוגיות חדשניות וביקוש גובר לשבבים מתקדמים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה