דיגיטל וטק

אנבידיה כובשת את הפסגה: עוקפת בסיבוב את מיקרוסופט ואפל

ענקית השבבים האמריקנית עקפה את מיקרוסופט והפכה לחברה הציבורית בעלת שווי השוק הגדול בעולם, עם עלייה של 3.2% במניות ושווי שוק של 3.33 טריליון דולר. כך הצליחה אנבידיה להגיע להישג המרשים הזה
רפאל בן זקרי |  1
ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה (צילום shutterstock)
ענקית השבבים האמריקנית אנבידיה עוקפת את מיקרוסופט והופכת לחברה הציבורית בעלת שווי השוק הגדול בעולם, עם שווי שוק של 3.33 טריליון דולר.
מניות החברה עלו ב-3.2% במסחר הצהריים אתמול (שלישי), מה שהעלה את שווי השוק שלה ל-3.33 טריליון דולר, כאמור. מוקדם יותר החודש, אנבידיה הגיעה לשווי שוק של 3 טריליון דולר בפעם הראשונה, ועברה גם את אפל.
מניות ענקית השבבים עלו ביותר מ-170% מתחילת השנה, והזינוק הגיע לאחר שהחברה דיווחה במאי האחרון על רווחים מרשימים ברבעון הראשון של השנה. מאז סוף 2022, המניה עלתה פי תשעה, עלייה שהתלוותה להתפתחות הבינה המלאכותית הגנרטיבית.
אנבידיה מחזיקה בכ-80% משוק השבבים לבינה מלאכותית המשמשים במרכזי נתונים, תחום שגדל במהירות עם מרוץ רכישת המעבדים לבניית מודלי בינה מלאכותית ולהפעלת עומסי עבודה גדולים על ידי OpenAI, מיקרוסופט, אלפבית, אמזון, מטא ואחרות.
המניה של אפל, החברה שאפילו קטפה לרגע את המקום הראשון בשווי השוק העולמי בשבוע שעבר בעקבות ההכרזה על פלטפורמת הבינה המלאכותית שלה, ירדה בכ-1% במהלך המסחר ביום שלישי, עם שווי שוק של 3.28 טריליון דולר. מניות מיקרוסופט ירדו בפחות מאחוז, עם שווי שוק של 3.32 טריליון דולר.
אנבידיה, שהוקמה ב-1991, הקדישה את עשרות השנים הראשונות שלה כחברת חומרה שמכרה שבבים לגיימרים לשימוש במשחקי תלת-ממד. היא גם עסקה בשבבים לכריית מטבעות קריפטו ומנויים למשחקי ענן, אך במהלך השנתיים האחרונות, מניות החברה זינקו כשוול סטריט הכירה בטכנולוגיה של החברה כמי שאחראית להתפוצצות הבינה המלאכותית.
ענקית השבבים היא כעת שחקנית חדשה בתואר החברה הציבורית בעלת שווי השוק הגדול בארצות הברית, ואין ספק שיהיה מעניין לראות את ההתפתחויות בתחום. בשנים האחרונות, אפל ומיקרוסופט החליפו ביניהן את התואר מספר פעמים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איך היא עקפה את מיקרוסקופ (ל"ת)
    ששון 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור