דיגיטל וטק

אנבידיה מאחור: סמסונג כובשת את שוק השבבים

ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית הציגה תוצאות מרשימות בשוק השבבים כשהיא מובילה על אנבידיה ואינטל בשוק עם נתח שוק של 11% ברבעון הראשון של 2024. מה גרם להצלחה הבולטת של החברה בשוק הזה?
רפאל בן זקרי |  3
שבבי סמסונג (צילום Shutterstock)
סמסונג אמנם לא מובילה בשוק ייצור השבבים, אך מחלקת השבבים שלה הציגה תוצאות מרשימות ברבעון הראשון של 2024, כאשר עקפה אף את אנבידיה ואינטל.
שוק הייצור (Foundry) מתמקד בייצור פיזי של שבבים עבור חברות אחרות, בעוד שמחלקת השבבים (Semiconductor) כוללת את כל תהליך הפיתוח, העיצוב, הייצור והשיווק של השבבים עצמם. לפי מחקר של Counterpoint, סמסונג תפסה את המקום הראשון בשוק השבבים העולמי ברבעון הראשון של 2024, עם נתח שוק של 11%. סמסונג גברה על מתחרות כמו אנבידיה עם 10%, אינטל עם 9%, בעוד ש-SK Hynix החזיקה ב-7% וקוואלקום ב-6%.
ההצלחה של סמסונג בשוק השבבים נבעה בעיקר מהביקוש הגבוה לזיכרונות DDR5 ולפתרונות אחסון עבור יישומי בינה מלאכותית גנרטיבית. עם זאת, בעוד שההצלחה בשוק הפיתוח הייתה מרשימה, בשוק הייצור התוצאות היו פחות חיוביות. ברבעון הראשון של 2024, סמסונג הייתה רחוקה מלהשיג את TSMC בשוק הייצור. מומחים בתעשייה ציינו כי שוק הייצור חווה שינויים דינמיים משמעותיים, ו-TSMC חרגה מהציפיות הודות לביקוש הגובר הקשור ל-AI.
TSMC תפסה 62% משוק הייצור בעוד שהכנסות סמסונג בתחום זה ירדו, אך החברה הצליחה לשמור על המקום השני עם נתח שוק של 13%. המתחרה הקטנה יותר, SMIC, תפסה לראשונה את המקום השלישי עם נתח שוק של 6%, בעוד UMC ו-GlobalFoundries החזיקו במקומות הרביעי והחמישי עם 6% ו-5% מהשוק, בהתאמה.
ההובלה של ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית בשוק השבבים מדגישה את כוחה ואת יכולתה לענות על הביקוש הגבוה לזיכרונות DDR5 ולפתרונות אחסון עבור יישומי בינה מלאכותית גנרטיבית. עם זאת, היא גם מצביעה על הצורך בשיפור משמעותי בתחום הייצור, אם החברה רוצה להתקרב לביצועי TSMC, ששולטת ב-62% מהשוק.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עשית סלט מטבוחה
    אבי 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תלמד את השווקים בבקשה
    סגור
  • 2.
    כתבה בלה בלה בלה
    ארז 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מערבב כל מיני מושגים. תמחק.
    סגור
  • 1.
    ערבוב של מושגים
    יהושע 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לאינבידיה אין מפעל ליצור שבבים אז איך יש לה 10 אחוז מהשוק
    סגור