דיגיטל וטק

מתחרה לאנבידיה? סמסונג נכנסת למגרש של הגדולים

האם הענקית הקוריאנית סמסונג תצליח לערער את שליטת אנבידיה בשוק ה-GPU? ההשקעה החדשה של סמסונג בעיבוד בינה מלאכותית מציתה סקרנות ומותירה את התעשייה בתהייה על השלכותיה האפשריות
רפאל בן זקרי | 
שבבי סמסונג (צילום Shutterstock)
סמסונג מתכוונת להשקיע במעבדים גרפים (GPU) בקנה מידה גדול, כדי לשדרג את תשתית עיבוד הבינה המלאכותית הפנימית שלה.
ההחלטה על ההשקעה הגדולה התקבלה במהלך ישיבת דירקטוריון של סמסונג שהתקיימה לאחרונה. אף שהפרטים המדויקים טרם פורסמו, סביר להניח שההשקעה תשמש לשדרוג תשתית עיבוד הבינה המלאכותית הפנימית של החברה. זוהי הפעם הראשונה מאז 2012 שבה דנים בכירי סמסונג בהשקעות ב-GPU. נושא ההשקעה ב-AI הפך לקריטי, אך בעבר לא דובר על כך בתחום המוליכים למחצה. אנשי טכנולוגיה מסוימים פירשו את הדיווח ככוונה לפיתוח פנימי של GPU, אך ככל הנראה לא מדובר בכוונות מן הסוג הזה.
לפני מספר חודשים נחשף שסמסונג תשתמש במערכת Omniverse ‘Digital Twin' של אנבידיה לתכנון ושיפור המפעלים שלה, וייתכן שההשקעה ב-GPU מתייחסת להגדלת יכולות העיבוד לשילוב המערכת הזו. באפריל האחרון הסתיימו העבודות על מרכז מחשוב-ביצועים-גבוהים (HPC) שהחלה סמסונג הלקים בקמפוס Hwaseong בגיאונגי, דרום קוריאה ב-2021. המרכז יכיל שרתים וציוד רשת גדול לתכנון מוליכים למחצה.
תחום ה-GPU זוכה לתחרות עזה עם שחקנים כמו Nvidia ו-AMD, ששולטים בשוק המחשוב המתקדם. השקעתה של סמסונג בתחום זה עשויה להצביע על רצונה להתמודד עם המתחרים ולהשיג יתרון טכנולוגי בעידן בו עיבוד ה-AI נהיה חשוב יותר ויותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה