דיגיטל וטק

זול ביותר מחצי: אינטל חושפת את התשובה שלה לאנבידיה

אינטל חושפת את המחיר התחרותי של מאיץ הבינה המלאכותית Gaudi 3, במטרה לנגוס בנתח השוק של אנבידיה. המאיץ מציע ביצועים מתקדמים ויעילות אנרגטית גבוהה במחיר אטרקטיבי, ומספק יתרון משמעותי בשוק המלאכותי. האם זה יספיק כדי לשנות את מאזן הכוחות בתחום?
רפאל בן זקרי | 
אינטל (צילום shutterstock, freepik)
מרוץ שבבי הבינה המלאכותית חם מתמיד, ואינטל, שנמצאת במקום השלישי בקטגוריה, נאבקת כדי לתפוס נתח שוק משמעותי יותר בתחום. לאחר שהציגה את מאיץ הבינה המלאכותית Gaudi 3 באפריל, החברה חושפת כעת את מחירו התחרותי, שנועד להתמודד עם מובילת השוק אנבידיה.
Gaudi 3 הוא מאיץ בינה מלאכותית עוצמתי שתוכנן במיוחד עבור יישומי למידת מכונה ועיבוד שפה טבעית (NLP). הוא פותח במקור על ידי חברת Habana Labs הישראלית, שנרכשה על ידי אינטל בשנת 2020. לפי אינטל, חבילת מאיצי ה-Gaudi 3, הכוללת 8 ערכות נפרדות, תשווק במחיר של כ-125,000 דולר.
משמעות המחיר של המאיץ החדש היא שכל ערכה בודדת תעלה כ-15,625 דולר - מחיר נמוך משמעותית בהשוואה לדור הקודם (Gaudi 2), שעמד על כ-8,125 דולר לערכה. יתרון משמעותי נוסף הוא שמחיר ה-Gaudi 3 נמוך כמעט פי שניים מזה של המתחרה העיקרי בשוק, ה-Blackwell B100 של אנבידיה, שעולה כ-35,000 דולר.
אנבידיה מצידה מציעה את ה-Blackwell B100 עם ספריות CUDA ייעודיות, מעבדי Grace ועוד יתרונות נוספים, שהם ככל הנראה הסיבה העיקרית לכך שלקוחות רבים מעדיפים לבחור בה על פני אינטל בכל מה שקשור למאיצי בינה מלאכותית. אינטל מנגד טוענת שה-Gaudi 3 מהיר פי 1.5 מהמאיץ המתחרה H100 (הקודם) של אנבידיה באימון מודלי שפה גדולים, ופי 1.3 בהסקת מסקנות. הוא גם חסכוני יותר באנרגיה, ומציג יעילות כוח טובה יותר ב-40% למשימות כמו עיבוד תמונות, עיבוד שפה טבעית ועוד.
בעוד שאנבידיה נחשבת כרגע לשחקנית המובילה בתחום ללא עוררין, עם שווי שוק של כ-3 טריליון דולר, ייתכן שאינטל תצליח לנגוס בנתח השוק שלה, בעיקר בשוק הסיני, בזכות המחירים התחרותיים של המאיץ Gaudi 3.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה