דיגיטל וטק

אינטל מאיימת על אנבידיה? זה פיתוח ה-AI שישאיר אבק למתחרות

אינטל משיקה את מאיץ הבינה המלאכותית החדש הנקרא "Intel Gaudi 3". מדובר בשבב עוצמתי ביותר, שמבטיח זינוק משמעותי בביצועים לעומת מתחריו. מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר:  "החדשנות מתקדמת בקצב חסר תקדים"
מערכת ice | 
אינטל (צילום shutterstock, freepik)
התאגיד הרב-לאומי אמריקאי אינטל השיק את מאיץ הבינה המלאכותית החדש הנקרא  "Intel Gaudi 3" בכנס הלקוחות והשותפים שהתקיים לאחרונה. על פי הסקר שחברת אינטל מפרסמת, עולה כי רק 10% מהארגונים בעולם הצליחו בשנה הקודמת להעביר פרויקטים של בינה מלאכותית משלבי המחקר, הבדיקות והפיילוטים לשלב היישום בפועל.
כלומר, רוב הארגונים (90%) עדיין נמצאים בשלבים מוקדמים יותר של אימוץ  GenAI.  
הכוכב של ההכרזה הוא ללא ספק Intel Gaudi 3, מאיץ הבינה המלאכותית החדש של אינטל, שיגיע בתהליך ייצור 5 ננומטר. מדובר בשבב עוצמתי ביותר, שמבטיח זינוק משמעותי בביצועים לעומת מתחריה של אינטל ביניהם ספקית המיקרו שבבים העולמית "אנבידיה".
בין היתרונות המעניינים שכולל מאיץ הבינה המלאכותית, גאודי 3 צפוי לספק בממוצע אימון מהיר יותר ב-50% על מגוון מודלי שפה מתקדמים, תפוקת הפקה (inference) גבוהה ב-50% וחיסכון באנרגיה של 40% על גבי מודלי שפה מגוונים, לצד יתרון ביצועים בעיבוד משפטים ארוכים יותר. מלבד זאת, מדובר בפיתוח חדשני  אשר מתהדר בהפקה מהירה יותר בכ-30% על מודלים מובילים כמו Llama ו-Falcon. 
גאודי 3 מסוגל לעבד יותר שאילתות או קלטים בפרק זמן נתון בהשוואה למתחרים המובילים בתחום. "החדשנות מתקדמת בקצב חסר תקדים, הכל מתאפשר על ידי סיליקון - וכל חברה הופכת במהירות לחברת בינה מלאכותית", אמר מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר. עוד הוסיף: "אינטל מביאה AI לכל מקום ברחבי הארגון מהמחשב האישי למרכז הנתונים ועד לקצה".
בגאודי 3 צפויות להשתמש מובילות שוק במחשוב כמו Dell, Supermicro, Lenovo ו-HPE. הוא יגיע במגוון תצורות - החל מכרטיס הרחבה בפורמט PCIe שקל לשלב במערכות קיימות, ועד ללוח אם סטנדרטי ומודול מאיץ פתוח (OAM). המעבד החדש צפוי להיות זמין ליצרני מחשבים מובילים כבר ברבעון השני של 2024, עם השקה רחבה יותר ברבעון שלאחר מכן.
במקביל לפיתוח המדובר, אינטל הכריזה על שיתופי פעולה עם ענקיות הענן כמו, Google Cloud וחברות אבטחת מידע כמו Thales ו-Cohesity, כדי לשלב את טכנולוגיות הפרטיות והאבטחה המתקדמות של אינטל, שמפותחות במרכזי הפיתוח של ישראל, בשירותי הענן שלהן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה