השוק

הישראלי שכבש את אינטל חושף: גיוסים בשווי 24 מיליון דולר

גאווה ישראלית: הסטארט-אפ לומנה, אשר מפתח טכנולוגיית עיבוד תמונה וראייה ממוחשבת עבור מצלמות אבטחה, מפרסם כעת שגייס 24 מיליון דולר. החברה הוקמה על ידי שגיא בן משה, שזכור כמי שכיהן בתפקיד סגן נשיא תאגידי באינטל העולמית מה שהקנה לו את התואר הישראלי הבכיר ביותר בחברה
מערכת ice | 
אינטל (צילום Magma Images ,shutterstock)
חברת הסטארט-אפ לומנה (Lumana), אשר מפתחת טכנולוגיית ראייה ממוחשבת עבור מצלמות אבטחה, חושפת גיוסים בשווי 24 מיליון דולר מהקרנות Norwest ו-S Capital. החברה, הוקמה לפני שנתיים על ידי שגיא בן משה, אשר עד לא מזמן נמנה בין עובדי אינטל ואף נחשב לאחד מהישראלים הבכירים שעבדו בחברה.
בן משה, בעל תארים במדעי המחשב מהטכניון, הוא נמנה ממייסדי החברות אינויז'ון (Invision) ודיג'יסקרין (DGScreen) והוא שימש גם כסגן נשיא במובילאיי. בן משה, התחיל את הקריירה שלו כמהנדס באינטל, אך בשנת 2008 הוא עזב אץ החברה ולאחר מכן הוא חזר אליה בשנת 2012. 
לאחר שכיהן בשלל תפקידים שונים בחברה בתחום צילום ופיתוח טכנולוגיות חדשות, בשנת 2019, הוא עשה היסטוריה כשקודם לתפקיד סגן נשיא תאגידי ומה הפך אותו לאחד הישראלים הבכירים באינטל העולמית. לאחר שנתיים, לאחר שורה של שינויים ארגוניים שהוביל מנכ"ל החברה פט גלסינגר, בן משה החליט לעזוב את החברה ולהקים את לומנה.
כיום, בן משה נמצא בתפקיד מנכ"ל החברה, בתפקיד סמנכ"ל המדעי הראשי נמצא פרופ' רון קימל מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון ובתפקיד סמנכ"ל טכנולוגיות (CTO) מכהן אופיר מולה, שעבד יחד עם בן משה באינטל. הצוות של לומנה, מונה כ-30 עובדים כשמחציתם פועלים מישראל. חברת לומנה מעסיקה כיום כ-30 עובדים, מחציתם בישראל. 
למעשה, לומנה פיתחה פלטפורמת תוכנה שמאפשרת לבצע עיבוד תמונה עבור מצלמות אבטחה פשוטות ולפי דבריו של בן משה: "אנחנו הופכים את המצלמות למאוד חכמות".
המערכת של החברה מסוגלת לרוץ על הענן או באופן מקומי, ניתן להשתמש בה דרך מחשבים ניידים וסמארטפונים כאחד והיא כוללת טכנולוגית עיבוד וידיאו ובינה מלאכותית. לפי בן משה, המערכת מתאימה לארגונים שונים. על פי ההודעה שהחברה פרסמה, מטרתה של המערכת זה למעשה לסייע לארגונים להפיק יותר מידע מהתוכן הוויזואלי שנקלט במצלמות האבטחה של כל ארגון. הטכנולוגיה של לומנה, מסוגלת לקחת מיליוני שעות של וידיאו בזמן אמת על פני מיקומים שונים, לנתח אותו ולספק תובנות.
"החברה הופכת כל מצלמת אבטחה למכשיר מבוסס בינה מלאכותית שמאפשר לזהות אירועים מורכבים וסיכונים פוטנציאליים", מסבירים בחברה. בזכות הטכנולוגיה שלה, המערכת מסוגלת בזמן אמת לזהות אירועים חריגים כמו מקרי אלימות, ונדליזם ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה