השוק

TSMC הרוויחה כ-18.87 מיליארד דולר ועקפה את התחזיות

TSMC, יצרנית השבבים הטייוואנית, מציגה נתונים מרשימים בדוחות הרבעון הראשון של שנת הכספים. הכנסותיה של TSMC הסתכמו סביב 592.64 מיליארד דולר טייוואני חדש (כ-18.87 מיליארד דולר אמריקאי) והרווח הנקי עלה ב-8.9%

מערכת ice | 
tsmc (צילום ויקיפדיה)
TSMC, הידועה כיצרנית השבבים הטייוואנית, פרסמה את דוחות הרבעון הראשון של שנת הכספים לפי החלוקה הפיסיקלית של החברה. על פי הנתונים העולים מדוחות החברה, הכנסותיה של TSMC הסתכמו סביב 592.64 מיליארד דולר טייוואני חדש (כ-18.87 מיליארד דולר אמריקאי).
מדובר בהישג משמעותי עבור יצרנית השבבים המוכרת, נוכח העובדה כי זו עקפה את תחזית האנליסטים אשר העריכו כי הכנסות החברה יסתכמו ב-582.94 מיליארד דולר טייוואני. 
נתון מרשים נוסף אשר הוצג בדוחות, מצביע כי הכנסות הרבעון הראשון צמחו בכ-13% בניגוד לתקופה המקבילה בשנת 2023. מלבד זאת,  צוין כי הרווח הנקי עלה ב-8.9%, זאת לעומת הרבעון המקביל. גם הנתון הזה עקף את התחזיות המוקדמות של האנליסטים. 
TSMC, הידועה גם בשם "טאיוואן סמיקונדקטור", נחשבת לענקית בתחום ייצור המעבדים העולמי, נוכח העובדה כי זו תופסת נתח של 60% בשוק. אם נתייחס לתחום ה-AI, יצרנית השבבים הטייוואנית נחשבת ליצרנית גדולה לצד הענקיות אינטל וסמסונג. 
בכל הנוגע לתחום ה-AI, טייוואן סמיקונדקטור נחשבת ליצרנית הגדולה ביותר בתחום לצד אינטל וסמסונג, ולמעשה, מרבית השבבים המשמשים את מכשירי אפל ואת שבבי הבינה המלאכותית של אנבידיה מיוצרים בטייוואן. גם ענקיות שבבים אחרות תלויות כמעט באופן בלעדי ב-TSMC, בהן קוואלקום, ברודקום, מארוול, AMD ו-ARM.
לצד הישגים מרשימים שקטפה וממשיכה לקטוף TSMC, בשבוע שעבר פרסם עיתון הניו יורק טיימס כי ממשל ביידן הודיע על תכנונו להעניק לענקית השבבים סכום של כ-6.6 מיליארד דולר. מדובר בתמריץ כלכלי שיעודד את הייצור מתקדם של שבבים בארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה