בעולם

ענקית השבבים TSMC בהפסד של 40 מיליארד שקל: זו הסיבה

TSMC, הידועה כקבלנית ייצור השבבים הגדולה בעולם, הודיעה כי פרויקט השבבים שלה עומד בפני עיכוב נוסף. על פי ההערכה, החברה תפסיד 40 מיליארד שקל
מערכת ice |  3
tsmc (צילום ויקיפדיה)
קבלנית ייצור השבבים הגדולה בעולם המוכרת בשמה "TSMC", הודיעה כי פרויקט השבבים שלה אשר ממוקם באריזונה, עומד בפני עיכוב נוסף. להערכת קבלנית ייצור השבבים הגדולה בעולם,  מדובר בהפסד של 40 מיליארד שקל.
על פי הדיווח של אתר החדשות האמריקאי "CNN", על פי ציפיות מארק ליו המשמש כמנכ"ל החברה, מתקן השבבים יופעל כנראה בשנת 2027 או בשנת 2028, זאת בניגוד להערכה הקודמת כי הפרויקט של יצרנית השבבים הגדולה יחל בשנת 2026. מדובר בהודעה שתאכזב מאוד את נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אשר דרש להגביר את הייצור האמריקאי בתחום השבבים.
"יהיה פער", מסר מנכ"ל חברת TSMC לאנליסטים בשיחת עדכון הרווחים שנערכה ביום חמישי האחרון. לדבריו, החברה נמצאת בקשר הדוק עם גורמים אמריקאים בנושא אך לצד זאת הדגיש כי יצרנית השבבים הגדולה בעולם תצטרך סיוע רחב מצד נשיא ארה"ב וטען כי יש לבדוק "כמה תמריצים ממשלת ארה"ב מעוניינת ויכולה לספק לחברה".
לאחר שבשנת 2022, הודיעה חברת TSMC כי מועד פרויקט השבבים יתעכב ויחל רק בשנת 2025, יצרנית השבבים הגדולה בעולם עומדת בפני מכשול נוסף אשר מכניס אותה להפסדים כלכליים דרמטיים. כאמור, מדובר בהפסד של 40 מיליארד שקל.
בשנת 2022, הכריזה החברה כי היא מתכננת לבנות מפעל מוליכים באריזונה ואף תפעל לקידום תוכניות המפעל הקיים, אשר במסגרתו תעלה את ההשקעה הכוללת שלה מ-12 מיליארד דולר ל-40 מיליארד דולר.  אותה הודעה על השקעה, זכתה לשבחים מצד נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אשר התרשם כי הייצור האמריקאי חוזר בכל הכוח.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כמה שטויות בכתבה אחת
    מוחמד 01/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Tsmc היא חברה קוראנית לא אמריקאית כמו אינטל, בנוסף אינטל היא חברת ייצור השבבים הגדולה בעולם לא כמו שציינתם פה.
    סגור
  • 2.
    שרלים, או שזה טעות דפוס? (ל"ת)
    ולאדי 01/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ממתי חברות בחו''ל מדווחות בשקלים ?!?!?!?! (ל"ת)
    LN 01/2024/20
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור