דיגיטל וטק

אפל על הכוונת: כל הפרטים על תביעת הענק של ממשל ביידן

ממשל ביידן ממשיך את מאבקו בענקיות הטכנולוגיה ונראה כי כעת מי שנמצאת על הכוונת היא אפל, שהתביעה שתוגש נגדה בקרוב תתמקד במניעת תחרות על ידי יצירת הגבלות על החומרה והתוכנה של מכשירי האייפון והאייפד. אפל טרם הגיבה לפרסומים
מערכת ice |  1
טים קוק מנכ"ל אפל (צילום ויקיפדיה, pixabay)
במסגרת שאיפתה להגדיל את רמת התחרות בשוק ולהקטין את כוחם של ענקיות הטכנולוגיה, משרד המשפטים האמריקאי פועל רבות כנגדן כשהדוגמא המוכרת ביותר הוא המשפט שמתנהל כעת נגד גוגל. 
כעת על פי דיווח בבלומברג, במהלך חודש מרץ הקרוב, משרד המשפטים האמריקאי מתכונן להגיש תביעת הגבלים עסקיים כנגד אפל. לפי טענת הרגולטורים החברה , הגבילה את התוכנה והחומרה במכשירי האייפון והאייפד שלה על מנת למנוע תחרות.
טענות דומות כבר הושמעו מצד חברות כמו ספוטיפיי, חברת Life360 שלה אפליקציית איתור מיקום, ושירות ההודעות ביפר. נכון לעכשיו, נציגים מטעם משרד המשפטים ואפל נפגשו כבר כמה פעמים על מנת לדון בהליך המשפטי המסתמן שיחל בקרוב.
לפי הדיווח עולה כי משרד המשפטים שואף להגיש את התביעה במהלך הרבעון הראשון של השנה, אם כי השאיפה הזו מוטלת בספק בשל העובדה שבכירים במשרד טרם אישרו את התלונה כנגד החברה.
לפי הממצאים עולה כי משרד המשפטים האמריקאי, חוקר את פעילותה החברה מאז 2019, אבל בחר להתמקד בשנים שחלפו מאז בתביעות נגד גוגל. כאמור התביעה נגד אפל, היא ממאבקו של ממשל ביידן נגד ענקיות הטכנולוגיה כשבמקביל, מתנהלים גם הליכים משפטיים נגד גוגל, אמזון ומטא.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מצויין (ל"ת)
    טוב 01/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור