דיגיטל וטק

גוגל מפסידה בבית המשפט: תשלם פיצויים בשווי 5 מיליארד דולר?

ענקית הטכנולוגיה גוגל, מפסידה שוב בבית המשפט: לאחר שנטען שהחברה עוקבת אחרי פעילות המשתמשים ושיקרה בנוגע לרמת השליטה במידע שאנו חושפים, החברה הסכימה לשלם פיצויים בגובה של 5 מיליארד דולר
מערכת ice | 
גוגל (צילום shutterstock)
בפעם השנייה החודש, גוגל, מגיעה לבית המשפט. לפי התביעה, נטען כי האנליטיקה והאפליקציות של החברה מאפשרות לה למעשה לעקוב אחרי משתמשים שגולשים באתר בסתר.
כיוצא מכך החברה למעשה הונה את לקוחותיה שהם יכולים לשלוט במידע שהם משתפים. על מנת להסדיר את התביעה, החברה הסכימה כבר לשלם פיצויים בגובה של 5 מיליארד דולר.
התביעה נגד החברה הוגשה ב-2020, כשההחברה הואשמה בכך שביצעה מעקב אחר הפעילויות של משתמשי כרום גם כשהם השתמשו במצב גלישה בסתר. כעת, לאחר ניסיון כושל לסיים את התביעה החברה הסכימה ליישב את התביעה שבמקור דרשה פיצויים בסך 5 מיליארד דולר. לפי רויטרס והוושינגטון פוסט, אף אחד מהצדדים לא פרסם את פרטי הסכם, אך נטען כי הם הגיעו להסכמה בניהן.
בזמנו, כשהתביעה הוגשה נטען כי החברה השתמשה במוצרי האנליטיקה, האפליקציות ותוספי דפדפן על מנת לנטר את פעילות המשתמשים. התביעה טענה שעל ידי מעקב אחר מישהו בגלישה בסתר, החברה גרמה ללקוחות להאמין שהם יכולים לשלוט במידע שהם חולקים עמה. באותו זמן, דובר גוגל, אישר את הדברים וטען כי אמר שבעוד שמצב גלישה בסתר לא שומר פעילות של משתמש במכשיר שלו, אתרים עדיין יכולים לאסוף את המידע שלהם במהלך הפגישה.
התובעים של התביעה הציגו מיילים פנימיים שלכאורה הראו שיחות בין בכירים בגוגל המוכיחים שהחברה עקבה אחר השימוש בדפדפן גלישה בסתר כדי למכור מודעות ולעקוב אחר תעבורת אינטרנט. התביעה למעשה האשימה את גוגל בהפרת האזנות סתר פדרליות וחוקי הפרטיות של קליפורניה והיא ביקשה עד 5,000 דולר לכל משתמש מושפע.
הם טענו שסביר להניח שמיליוני אנשים שהשתמשו בסתר מאז 2016 הושפעו, מה שמסביר את הנזקים האדירים שהם ביקשו מהחברה. גוגל ככל הנראה הסכימה להסתפק בסכום הנמוך מ-5 מיליארד דולר, אך טרם חשפה פרטים על ההסכם המסתמן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה