קריירה ולימודים

מהפכה בתחום ה-AI: מי הישראלית שזכתה בפרס אינטל היוקרתי?

ד"ר מור גבע זוכה בפרס היוקרתי של אינטל בתחום הבינה המלאכותית, על מחקר פורץ דרך בהבנת מודלי שפה גדולים והשפעתם על פרשנות והסקה
מערכת ice | 
אינטל (צילום shutterstock, freepik)
ד"ר מור גבע, מרצה בכירה בפקולטה למדעים מדוייקים בבית הספר למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב, זכתה בפרס היוקרתי של אינטל העולמית במסגרת התוכנית "כוכבים עולים" לשנת 2024. פרס זה מוענק לחוקרים צעירים בתחילת דרכם האקדמית, המובילים מחקרים פורצי דרך בתחומי הטכנולוגיה, וצפויים לחולל מהפכה בתעשיית ההייטק.
גבע, מובילה קבוצת מחקר בתחום הבינה המלאכותית, המתמקדת בפתרון אתגרים בסיסיים הקשורים לפרשנות, ידע והסקה של מודלי שפה גדולים. המחקר שלה עוסק בפיתוח שיטות חדשות לניתוח החישוב של מודלים מתקדמים וחקירת מבני הידע ואופן ההסקה שלהם. הישג בולט במחקרה הוא פיתוח מערכת ה-Patchscopes בשיתוף פעולה עם Google Research, המתרגמת ייצוגים פנימיים של מודלים לשפה טבעית.

ד"ר מור גבע (צילום: אינטל)
ד"ר גבע הסבירה: "המחקר שלנו מראה שמדולי שפה גדולים לא תמיד מצליחים לקודד קשרים בין פרטי מידע שונים, מה שמשפיע על יכולות ההסקה שלהם ועל יכולתנו לעדכן את הידע של המודלים".
הפרס מהווה הוקרה למאמציה של גבע לקידום תחום הבינה מלאכותית ומדגיש את תרומתה להעלאת הייצוג של נשים ומיעוטים בתחומי המדע וההנדסה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה