בעולם

טראמפ ואילון מאסק בהבטחה להגיע למאדים: התוכניות השאפתניות נחשפות

דונלד טראמפ מבטיח הגעה למאדים עד סוף כהונתו במידה וייבחר בבחירות הקרובות לנשיאות ארצות הברית, ומבקר את קמלה האריס על תוכניות החלל שלה, בעוד שאילון מאסק מצטרף לתוכניתו של טראמפ עם פרויקטים שאפתניים
מערכת ice | 
אילון מאסק, דונלד טראמפ (צילום shutterstock)
במהלך עצרת בצפון קרוליינה, דונלד טראמפ הצהיר שאם ינצח בבחירות הקרובות לנשיאות, ארצות הברית תשיג הגעה למאדים עד סוף כהונתו. טראמפ גם הבטיח לקדם הגנה צבאית רחבה בחלל ושוחח על תוכניותיו עם אילון מאסק, המייסד של SpaceX . הוא הציע לבנות עיר שתתפקד באופן עצמאי על מאדים תוך 20 שנה, והדגיש שהוא רוצה להגדיל את שיעור הטיסות לחלל "באופן אקספוננציאלי". טראמפ גם איים שאם היריבה קמלה האריס תנצח, תוכניות הגעת האנושות למאדים ייכשלו.
מאסק, הצהיר שהוא ישלח חמש ספינות חלל למאדים בתוך שנתיים ושהעתיד יכלול אלפי ספינות כאלו. הוא הביע את תמיכתו בטראמפ והתריע שכהונה דמוקרטית תעכב את התקדמות תוכניות מאדים ותחמיר את הבירוקרטיה. מאסק אמר כי תוכניות הגעת האנושות למאדים תיתקל בקשיים אם האריס תיבחר.
 
מנגד, קמלה האריס, סגנית הנשיא הנוכחית, תומכת בתוכנית החלל וחתמה על הסכמים בינלאומיים לשיתוף פעולה בחקר הירח במסגרת חוקי ארטמיס. למרות שטראמפ ומאסק טוענים שהרשויות הדמוקרטיות יעכבו את התקדמות תוכניות מאדים, האריס זוכה לשבחים על פועלה לקידום התוכנית הלאומית לחלל.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה