השוק

אילון מאסק בעין הסערה: האם יימנע מסנקציות דרמטיות?

ה-SEC מתכננת לבקש סנקציות נגד אילון מאסק בעקבות אי הופעתו לעדות, והאם ההסברים שלו יתקבלו כראויים, עשויים להשפיע על התנהלותו מול הרשות בעתיד הקרוב
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
רשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) מתכוונת לבקש מבית המשפט לקנוס את אילון מאסק בעקבות היעדרותו מעדות במסגרת חקירה בנוגע להשתלטותו על טוויטר. החקירה בודקת אם מאסק עבר על חוקי ני"ע כאשר דיווח באיחור על רכישת מניות טוויטר ב-2022, לפני שקנה את החברה, כיום X, ב-44 מיליארד דולר.
שופט פדרלי קבע כי מאסק חייב להעיד, ואחרי ניסיונות לקבוע מועד, הוסכם על 10 בספטמבר. עם זאת, שלוש שעות לפני העדות, עורך דינו של מאסק הודיע כי הוא נאלץ להמריא בדחיפות לנמל החלל קייפ קנוור כדי להשתתף בשיגור של ספייס X, מה שמנע ממנו להופיע. ה-SEC טוענת כי מאסק היה צריך לקבל "הסכמה בכתב" לשינוי המועד, דבר שלא קרה.
הרשות מדגישה שההודעה על שינוי המועד הגיעה ברגע מאוחר, לאחר שהשקיעה אלפי דולרים בהטסת עורכי דין ללוס אנג'לס. כתגובה, ה-SEC מבקשת מבית המשפט להטיל סנקציות משמעותיות אם מאסק לא יופיע לעדות נוספת שנקבעה לאוקטובר, וכן להחזיר לה את עלויות הנסיעה. עורכי הדין של מאסק טוענים כי הוא לא יצר את האירוע הדחוף ולא יכול היה למנוע אותו, ולכן אין צורך בהתערבות משפטית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה