קריפטו

הרשות לניירות ערך האמריקנית חושפת: הונאת קריפטו ב-650 מיליון דולר

רשות ניירות הערך האמריקאית תובעת את NovaTech על ניהול תרמית פירמידה שהונתה 200,000 משקיעים. החברה גייסה מאות מיליוני דולרים, בעיקר מקרב הקהילה ההאיטית-אמריקנית, והבטיחה רווחים בשוק הקריפטו, אך הכספים שימשו לתשלומים למשקיעים קודמים ולהעשרת המנהלים. איך תסתיים הונאת הענק?
רפאל בן זקרי | 
הונאת קריפטו-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
רשות ניירות הערך האמריקאית (SEC) תובעת את חברת הקריפטו NovaTech, על גיוס כספים במרמה בסכום של יותר מ-650 מיליון דולר מכ-200,000 משקיעים, בעיקר מקרב קהילת ההאיטים-אמריקנים. לטענת ה-SEC, החברה פעלה כתוכנית פירמידה (MLM) שמכרה למשקיעים חלום על רווחים גבוהים בשוקי הקריפטו והמט"ח, אך בפועל הקצתה רק חלק קטן מהכספים להשקעות והשאר הועברו לתשלומים למשקיעים קודמים ולתשלומי עמלות למקדמים.
עוד נטען כי מנהלי NovaTech לקחו לעצמם מיליוני דולרים מכספי המשקיעים, וכאשר החברה קרסה, רבים מהלקוחות לא יכלו למשוך את כספם. בנוסף לחברה עצמה ולמנהליה, הוגשה התביעה גם נגד מספר מקדמים שגייסו משקיעים לחברה, כאשר אחד מהם, מרטין זיזי, כבר הגיע להסכם חלקי עם ה-SEC.
התביעה נגד NovaTech מהווה חלק מהמאבק הנרחב של רשות ניירות הערך האמריקאית נגד פרויקטים מפוקפקים בתחום הקריפטו. ה-SEC פועלת בשנים האחרונות במרץ להגביר את הפיקוח והאכיפה בתחום, במיוחד לאור התרחבות השימוש במטבעות דיגיטליים והעובדה שחלק מהחברות מנצלות את המורכבות הטכנולוגית והרגולטורית כדי לעקוף חוקים קיימים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה