דיגיטל וטק

אילון מאסק ורשות התעופה האמריקאית בקרב אווירי על 600 אלף דולר

רשות התעופה האמריקאית הטילה קנס של 633 אלף דולר על SpaceX של אילון מאסק עקב עבירות בטיחות בשני שיגורים בשנה שעברה. מאסק בתגובה: "רגולציה מיותרת"
שרון בירקמן |  1
אילון מאסק, מנכ"ל SpaceX (צילום shutterstock)
רשות התעופה האמריקאית (FAA) הודיעה כי הטילה קנס של 633 אלף דולר על חברת SpaceX, בשל הפרות לכאורה של דרישות הבטיחות במהלך שני שיגורים בשנת 2023. הרשות טוענת כי SpaceX הפרה שורה של נהלי בטיחות במהלך השיגורים, כולל שימוש בחדר פיקוח לא מאושר ובמקום לא מאושר לאחסון דלק רקטות. 
על שימוש בחדר פיקוח לא מאושר בשיגור PSN SATRIA ביוני 2023 הוטל על החברה קנס של 350 אלף דולר; על שימוש באתר אחסון דלק לא מאושר בשיגור EchoStar XXIV/Jupiter ביולי 2023  הוטל על החברה קנס של 283 אלף דולר נוספים.
בתגובה מאסק פרסם ברשת X פוסטים בהם כינה את הקנסות "מלחמה משפטית" והודיע כי SpaceX תתבע את הרשות על מה שכינה "התנהגות בלתי תקינה ומונעת פוליטית".

זו אינה ההתנגשות הראשונה בין SpaceX לבין רשות התעופה; מאסק טען בעבר כי הרשות מעכבת את חקר החלל לאחר שזו סירבה להעניק רישיון שיגור לרקטת ה-Starship החדשה של חברת החלל, שלדבריו מוכנה לשיגור מאז אוגוסט ממתקן Starbase של SpaceX בטקסס
ל-SpaceX יש 30 יום להגיב על הקנס.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ל FAA אג'נדה פוליטית נגד אילון מאסק.
    רונן יצחקי 09/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא יתכן שאישור טיסה של החללית סטארשיפ ארוך יותר מהזמן הדרוש לבנות ולהכין את החללית לטיסה. גם שיגורים קודמים התעקבו על ידי FCC, בדרישות שחלקם חסרות היגיון, כמו השפעת אידוי המים שמקררים את תחתית החללית ואת מצע השיגור לפני הטיסה, או סקר אפשרות פגיעה בדולפינים במפרץ מקסיקו, דרישה שאף חברה לא נדרשה לו בעבר. מצד אחד נאס"א והצבא האמריקאי די תלויים בשיגורים של ספייס X, מצד שני מעקבים את תוכנית הפיתוח של סטארשיפ, ולא מאפשרים לזכות במכרזים על שירותי אינטרנט במקומות מרוחקים, למרות שלסטארלינק יש את השרות המהיר והזול ביותר. גם טסלה נתקלת בבעיות כי ב 11 מדינות אסור למכור רכבי טסלה מאחר והם נימכרים ישירות לצרכן ללא דילר.
    סגור