דיגיטל וטק

התוכנית השאפתנית של SpaceX שמטריפה את המתחרות

SpaceX מתכננת לשגר את החללית Starship עד 120  פעמים בשנה, והמתחרות לא שותקות, ומבקשות להבטיח שהשיגורים לא יפריעו לפעילותן. מה מסתתר מאחורי התוכנית השאפתנית של SpaceX, וההתנגדות של המתחרות?
רפאל בן זקרי | 
אילון מאסק, מנכ"ל SpaceX (צילום shutterstock, יוטיוב/ insider News)
SpaceX מתכננת לשגר את החללית Starship עד 44 פעמים בשנה ממרכז קנדי של נאס"א, בתוכנית שמעוררת התנגדות בקרב מתחרותיה.
בשבועות האחרונים, Blue Origin ו-United Launch Alliance הגישו תגובות לרגולטורים בבקשה להבטיח שהשיגורים של SpaceX לא יפריעו לפעילותן. Blue Origin אף הציעה להגביל את שיגורי Starship לזמנים מסוימים ולתת למתחרות זכות ראשונה לשיגורים מתנגשים.
אך ל-SpaceX יש תוכניות שאפתניות יותר עם שיגורים נוספים ממתחם SLC-37 בבסיס חיל האוויר קייפ קנברל. בתוכניות הנוכחיות, החברה מעוניינת לשגר את Starship עד 76 פעמים בשנה רק ממתחם זה, מה שמביא את סך השיגורים ל-120 בשנה בתוך אזור של כ-10 ק"מ על חוף פלורידה.
חיל החלל האמריקאי מכין כעת את הטיוטה להערכת ההשפעות הסביבתיות שתפורסם בחורף הקרוב, ותכלול את התחזית הסופית של תדירות השיגורים. בנוסף, הוא בוחן חלופה של הקמת אתר שיגור חדש בשם SLC-50, שבו יבוצעו עד 120 שיגורים בשנה.
המעבר לשיגורים תכופים יותר מפלורידה ומטקסס מהווה חלק מהתכניות השאפתניות של מנכ"ל SpaceX, אילון מאסק, לשימוש ב-Starship ליישוב מאדים ולהעברת מטענים גדולים למסלול סביב כדור הארץ ומעבר לכך. כדי לתמוך בתוכניותיה, היא מתכננת להגביר כעת את ייצור הרקטות כדי לאפשר שיגור בתדירות גבוהה יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה