השוק

אילון מאסק ישבור שיא? מכירת מניות לפי שווי של 200 מיליארד דולר

על פי דיווח שהוכחש על ידי איש העסקים והמיליארדר, ענקית תעופת החלל SpaceX מנהלת מו"מ על הצעת רכש בה בכירים, עובדים ומשקיעים ימכרו חלק ממניותיהם כבר בחודש יוני. החברה שוקלת להציע מחיר של כ-109 דולר למניה. מנכ"ל טסלה צייץ בתגובה: "אנחנו מבצעים סבבי מימוש כל חצי שנה"
מערכת ice | 
חברת SpaceX בבעלות אילון מאסק (צילום ויקיפדיה, flickr/ U.S. Air Force Academy)
חברת SpaceX בבעלות איש העסקים והמיליארדר אילון מאסק, צפויה למכור את מניותיה לפי שווי שוק מוערך של לא פחות מ-200 מיליארד דולר. סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי ענקית תעופת החלל של אלון מאסק יזמה מגעים עם גורמים שונים על המהלך, לפי מחיר מניה שיכול להסתכם יחד לשווי זה. 
גורמים המעורים בפרטים מציינים כי החברה מנהלת מו"מ על הצעת רכש שבה בכירים ועובדים בחברה ומשקיעיה ימכרו מניות כבר בחודש יוני. מחיר המניה שעשוי להיות מוצע בהצעת הרכש טרם הוחלט סופית, אך SpaceX שוקלת להציע מכירה במחיר בטווח שבין 108-110 דולר למניה. כך לפי אחד הגורמים שביקש להישאר חסוי. כך או כך, מדובר באחת החברות הפרטיות עם שווי השוק הגבוה ביותר אי פעם. 
 
אלא שאילון מאסק, מצדו, מכחיש את הדיווחים הללו. לדבריו, ל-SpaceX אין כל צורך בגיוס נוסף של מזומנים והיא צפויה לבצע דווקא רכישה חוזרת של מניות: "אנחנו מבצעים לעובדים ולמשקיעים סבבי מימוש מניות כל חצי שנה", כתב מאסק. בהצעת הרכש האחרונה שביצעה החברה בסוף 2023,  לפי דיווח של סוכנות בלומברג, מחיר המניה שנקבע העניק לחברה שווי שוק שמוערך בכ-180 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה