השוק

אילון מאסק מתפוצץ בענק: שווי SpaceX זינק ל-180 מיליארד דולר

חברת החלל האמריקנית בבעלות איש העסקים והיזם צפויה למכור את מניותיה במחיר של 97 דולר ליחידה. הצעת הרכש תנוע ככל הנראה בין 500 ל-750 מיליון דולר. הערכת שווי זו הופכת אותה לאחת החברות הפרטיות היקרות בעולם
מערכת ice |  1
חברת SpaceX בבעלות אילון מאסק (צילום ויקיפדיה, flickr/ U.S. Air Force Academy)
חברת SpaceX בבעלותו של איש העסקים והיזם אילון מאסק צפויה למכור את מניותיה העצמיות במחיר של 97 דולר ליחידה בהצעת רכש, תעריף שמקפיץ את הערכת שוויה של חברת החלל והלוויין לכמעט 180 מיליארד דולר. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג אמש (שלישי), כשהיא מצטטת גורמים המעורים בפרטים. הסטארט-אפ דן בהצעת רכש שיכולה לנוע בין 500 ל-750 מיליון דולר בכ-95 דולר למניה, שעלתה כעת ל-97 דולר למניה.
 
השווי הנוכחי של כ-150 מיליארד דולר הופך את SpaceX לאחת החברות הפרטיות היקרות בעולם. חברת SpaceX, שסירבה להגיב לפרטים, הפכה לאחרונה לאחת מ-75 החברות הגדולות ביותר מבחינת שווי שוק, עם שווי הדומה לחברות כמו טי-מובייל ארה"ב, שלה שווי של 179 מיליארד דולר ונייקי עם שווי שוק של 177 מיליארד דולר, ויותר מדיסני עם שווי של 167 מיליארד דולר. החברה גייסה גם 750 מיליון דולר בסבב גיוס הון בינואר בהובלת אנדריסן הורוביץ, ואז עמדה הערכת השווי על 137 מיליארד דולר.

​חברת SpaceX, שיגרה לאחרונה את חללית הענק שלה שזכתה לשם ה-Starship, החללית הגיעה בהצלחה לחלל, אבל בניסוי השיגור השני היא הושמדה ככל הנראה במסלול סביב כדור הארץ, בלי להשלים את הניסוי כמתוכנן. לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, לאחר שנתיים של הפסדים החברה דיווחה על רווח של 55 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה והכנסות בגובה 1.5 מיליארד דולר.
בחודש שעבר דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג כי הכנסות החברה יעמדו השנה לפי הערכות על 9 מיליארד דולר, ובשנה הבאה המכירות צפויות לעלות לסביבות 15 מיליארד דולר.  בנוסף, בחברה דנים באפשרות להנפיק את סטארלינק כבר ב-2024, זאת בניסיון להרוויח מהביקוש הגבוה לתקשורת לוויינית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חובה בעלות ממשלתית לא פרטית! (ל"ת)
    אמת 12/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור