דיגיטל וטק

מיליארד דולר ל-SpaceX: עסקת הענק של אילון מאסק עם נאס"א

26 שנה לאחר השיגור, נאס"א החליטה לרסק את תחנת החלל הבינלאומית ומי שתהיה אחראית על כך היא SpaceX של אילון מאסק, שבתמורה לביצוע המשימה תקבל מנאס"א מיליארד דולר

מערכת ice | 
חברת SpaceX בבעלות אילון מאסק (צילום ויקיפדיה, flickr/ U.S. Air Force Academy)
תחנת החלל הבינלאומית, שוגרה לראשונה לחלל ב-1998 והיא מהווה מושבת הקבע העיקרית של המין האנושי בחלל. התחנה, נבנתה בשיתוף חמש סוכנויות חלל: אמריקאית, רוסית, אירופית, הקנדית והיפנית ועם השקעה של למעלה מ-150 מיליארד דולר היא מהווה הדבר היקר ביותר שנבנה אי פעם. מבנה התחנה עצום, אורכה 109 מטר והיא שוקלת למעלה מ-400 טונות. 
כעת, למעלה מ-25 שנה לאחר ששוגרה לחלל היא לאט לאט מתחילה להתיישן ואף לסכן את שלומם של אנשי הצוות ששוהים בה. בזמן שסוכנות החלל הרוסית הצהירה שתאריך את פעילות התחנה עד 2028, ארה"ב, קנדה, האיחוד האירופי ויפן הכריזו שהם נערכים לרסק את התחנה בבטחה במהלך שנת 2030.
בשל הגדולה והכובד שלה למרות שבמהלך ההתרסקות היא תישרף באטמוספרה, חלקים רבים ממנה עתיד לפגוע בקרקע במהירות עצומה של 28,000 קמ"ש. על כן, יש לבחור למשימה חברה שתהיה מסוגלת למנוע את נפילת חלקי התחנה באזורים מיושבים ובכך לסכן חיי אדם ורכוש.
ביום רביעי האחרון, נאס"א פרסמו מי תהיה החברה שתבצע את המשימה הנ"ל ומי שנבחרה היא לא אחרת מאשר SpaceX, סטארט-אפ החלל של איש העסקים אילון מאסק. על פי הפרטים החוזה שנחתם עם SpaceX נעמד בסכום של עד 843 מיליון דולר ובמסגרתו הוסכם שהיא תפתח ותספק רכב חלל אשר ירסק בבטחה את החלק האמריקאי בתחנת החלל הבינלאומית. הסכום המדובר, לא כולל את העלות של המרקיע שישגר את רכב החלל אל עבר התחנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה