השוק

אילון מאסק חוגג: SpaceX הגיעה לשווי של 210 מיליארד דולר

SpaceX, סטארטאפ החלל של אילון מאסק רושמת שיא חדש, כאשר במסגרת גיוס הון החברה זכתה לשווי של 210 מיליארד דולר, מה שהופך אותה לחברה הפרטית השנייה בשווי 
מערכת ice |  2
חברת SpaceX בבעלות אילון מאסק (צילום ויקיפדיה, flickr/ U.S. Air Force Academy)
איש העסקים אילון מאסק, רושם הישג נוסף, SpaceX, סטארטאפ החלל שהקים ב-2002, אשר נחשבת כיום לאחת מיצרניות הלוויינים וציוד החלל המובילות בעולם. בנוסף לאחרונה, בהתבסס על הלווינים של סטארלינק (שגם היא בבעלות של מאסק), החברה החלה להציע גם שירותי אינטרנט. כמו כן, לחברה יש חוזה עם נאס"א במסגרתו היא אחראית על סיפוק ציוד לחלליות למשימות שונות של הארגון ואף להעניק תמיכה לתחנה החלל הבינלאומית.
כעת החברה רושמת שיא חדש כאשר על פי הפרטים שפורסמו לראשונה בבלומברג, היא הגיע לשווי מוערך של 210 מיליארד דולר. הנתון מתבסס על שווי של מניות של החברה אשר ימכרו בהצעת מכר במסגרתו, בעלי מניות בחברה יציעו למכירה מניות במחיר של 112 דולר למניה. הנתון מהווה קפיצת מדרגה משמעותית כאשר בהערכת השווי האחרונה של החברה שבוצע בחודש דצמבר 2023, שווי החברה נעמד ב-180 מיליארד דולר. 
הערכת השווי החדשה של SpaceX מהווה גם שיא עבור חברה פרטית, כאשר הוא הופך אותה לחברה השנייה בשוויה אחרי התאגיד הסיני בייטדאנס, הבעלים של הרשת החברתית טיקטוק אשר מוערכת ב-268 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אלון מסק
    בן ניסן שמעון 06/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רצים בפייסבוק עשרות פייסבוק על שם של אלון מסק, מסתבר שכולם מנסות לעקוץ בשמו חברים, מציעות טסלה במתנה או כסף , מבקשים פרטים , ולשלם דמי הובלה , הזהרו, חושב שאלון צריך לחקור ולהגיש תלונה
    סגור
  • 1.
    אלון מסק (ל"ת)
    בן ניסן שמעון 06/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור