דיגיטל וטק

אלגוריתם נפרד: המהלך של טיקטוק כדי לחמוק מהחוק בארצות הברית

בצל הבדיקה מצד מחוקקים אמריקאים בשל קשריה לסין, טיקטוק החלה בפרויקט לשכפול אלגוריתם ההמלצות עבור משתמשים אמריקאים בלבד, כדי להקטין את הסיכונים הפוליטיים ולהרגיע את הרגולטורים בארה"ב
רפאל בן זקרי | 
ממשל ביידן נגד טיקטוק (צילום shutterstock, freepik, pixabay)
טיקטוק, אפליקציית שיתוף הווידאו הפופולרית, נמצאת לאחרונה תחת בדיקה מצד המחוקקים בארה"ב בשל קשריה לסין, ונמצאת בסכנת סגירה שעשויה להשפיע רבות על הפלטפורמה.
לפי דיווח חדש של רויטרס, טיקטוק לא שוקטת על השמרים במענה לתרחישים הללו. כדי להתמודד עם הביקורת, החלה החברה בפרויקט לשכפול אלגוריתם ההמלצות שלה עבור משתמשים אמריקאים בלבד. הפרויקט, שהוזמן על ידי ByteDance בשנה שעברה, מערב מאות מהנדסים בארה"ב ובסין אשר עובדים על הפרדת מיליוני שורות קוד. המטרה היא ליצור בסיס קוד נפרד לגרסה האמריקאית של טיקטוק, המנותק מהמערכות של Douyin, הגרסה הסינית של האפליקציה.
המאמצים להפריד את קוד המקור החלו לפני שנחתם החוק באפריל שמחייב את מכירת הפעילות האמריקאית של טיקטוק. למרות שאין תוכניות מכירה כרגע, השלמת הפרדת הקוד עשויה לסלול את הדרך לכך בעתיד. מקורות המקורבים לפרויקט טוענים כי המהלך הזה מדגיש את המאמץ של טיקטוק להקטין את הסיכונים הפוליטיים בארה"ב.
הפרדת מנוע ההמלצות תגרום לכך שטיקטוק בארה"ב תהיה אחראית על התחזוקה והעדכונים של האלגוריתם באופן עצמאי, דבר שעשוי להשפיע על ביצועי האפליקציה ועל מעורבות המשתמשים, כיוון שטיקטוק הסתמכה רבות על המהנדסים של ByteDance לעדכונים ולתחזוקה של הפלטפורמה.
אם המהלך יצליח, הוא עשוי להרגיע את הרגולטורים והמחוקקים בארה"ב שהביעו חששות בנוגע לאבטחת הנתונים והשפעה אפשרית של ממשלת סין. עם זאת, ההשלכות לטווח הארוך של ההפרדה הזו עדיין לא ברורות, וטיקטוק ממשיכה לנווט בנוף הפוליטי המורכב במאמץ לשמור על פופולריותה בארה"ב, תוך שהיא מכחישה בפומבי את הטענות שבדיווח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה